گروه ادب و هنر- احمد افشار: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح دیروز در نشست خبری دهمین جشنواره بین‌المللی امام‌رضا(ع) که در سالن سینمایی وزارت ارشاد برپا شده بود، برنامه‌های این جشنواره بین‌المللی را تشریح کرد.

وزیر ارشاد در این نشست درباره‌ دیدار هیأت مدیره خانه سینما و جمعی از سینماگران با رئیس‌جمهور گفت: من در این جلسه حضور نداشتم و پس از آن هم پیگیری نکردم که در جلسه چه گذشته است. سیدمحمد حسینی در پاسخ به سؤالی درباره‌ دیدار سینماگران با رئیس‌جمهور درباره‌ تعطیلی خانه سینما، تأکید کرد: طبیعتا هم آقای رئیس‌جمهور و هم ما بر استفاده از نظرات همه گروه‌ها و افراد تأکید داریم. وی در ادامه درباره بحث فعالیت دوباره‌ خانه سینما یادآور شد: تأکید ما بر این بوده که هر تشکلی که می‌خواهد شکل بگیرد، باید هم در ابتدای راه و هم در ادامه مسیرش براساس قانون، ضوابط و اساسنامه‌ها فعالیت کند، ما در کل با افراد مشکلی نداریم و سخن‌مان تنها این است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری درباره خرید فیلم‌های سینمایی توسط سازمان سینمایی و دلیل این امر هم خاطرنشان کرد: گاهی فیلم‌هایی که در مجموع خوب و مناسب هستند به اصلاحاتی نیاز دارند که تهیه‌کننده اثر حاضر به انجام آنها نیست. به همین دلیل ما گاهی صلاح می‌بینیم که برخی فیلم‌ها خریداری شده، اصلاحات آن انجام شود و سپس برای اکران آماده شوند که البته تعداد این فیلم‌ها کم است. فکر می‌کنیم این کار راهکاری است برای اینکه فیلم‌ها بیشتر مورد استفاده مردم قرار گیرد. سیدمحمد حسینی در پاسخ به سؤال دیگری درباره وضعیت ساخت فیلم سینمایی «لاله» با توجه به مخالفت کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم اظهار کرد: گاهی برخی نظرات مطرح می‌شود و افراد این نظرات را به جمع‌بندی کل تعمیم می‌دهند.

سید محمد حسینی در آغاز این نشست خبری ضمن محکوم کردن دوباره عمل توهین‌آمیز آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) گفت: برگزاری این جشنواره برای معرفی یکی از فرزندان پیامبر(ص) است و همانطور که ما هم اهتمام بسیاری به مقدساتمان داریم، بنا بر تأکید مقام‌معظم رهبری درخصوص پرداختن به کارهای عمیق، برنامه‌هایی را ارائه خواهیم کرد که اثرگذار و ماندگار باشد.

وی افزود: دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) همزمان با آغاز دهه کرامت فردا سه‌شنبه در کنار مرقد مطهر حضرت معصومه(س) در قم آغاز و اختتامیه این رویداد همزمان با شب ولادت امام رضا(ع) در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

حسینی به موضوع‌های مختلف جشنواره اعم از برگزاری رشته‌های مختلف شعر رضوی، شعرخوانی به زبان‌های مختلف، قصه‌نویسی، پویانمایی، فیلمنامه‌نویسی، سرود، پیامک ادبی، انجام هنرهای تجسمی و... اشاره کرد و گفت: سال گذشته جمعا 646عنوان برنامه داشتیم که امسال این رقم به 888 برنامه رسیده است.وزیر ارشاد همچنین یادآورشد: آثار رسیده به جشنواره نیز نسبت به سال گذشته رشدی چند برابری داشته به‌طوری که سال گذشته 103هزار و 270اثر رسیده بودکه امسال این رقم به 583هزار و 161اثر افزایش یافته است.به گفته وی تولید آثار در جشنواره امسال پنج برابر شده و 500نفر اعضای علمی برای داوری در این جشنواره، اساتید دانشگاه‌ها و حوزه هستند.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امسال برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس همزمان شده، از برگزاری جشنواره ایثار و شهادت و جشنواره ادبی هشت با موضوع امام رضا(ع) در کشور خبر داد.حسینی گفت: در تقویم کشور هم یک روز برای بزرگداشت امامزاده‌ها به ثبت رسیده که امسال در 150امامزاده و اماکن متبرکه نیز برنامه‌های ویژه‌ای خواهیم داشت.

کد خبر 184778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز