یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۵:۴۶
۰ نفر

دیروز در جلسه‌ای‌ با حضور نمایندگان خانه سینما و مدیر جلسه اصلاح اساسنامه خانه سینما بند پیشنهادی نمایندگان سازمان سینمایی بررسی شد.

خانه سینما

به گزارش فارس، دیروز جلسه بررسی پیشنهاد نمایندگان سازمان سینمایی برای اضافه‌شدن بندی به تعریف خانه سینما با حضور سه نماینده از خانه سینما و مسعود جعفری جوزانی نماینده ریاست‌جمهوری برگزار شد. شنیده می‌شود، در اساسنامه خانه سینما 9بند به پیشنهاد نمایندگان سازمان سینمایی کشور برای اصلاح ارائه شده که یک بند آن اصلاح نشده است و دو تن از نمایندگان اساسنامه را امضا نکرده‌اند. بند پیشنهادی اعضا این است که «در آرم و کلیه مکاتبات داخلی و بین‌المللی ذکر کامل نام خانه سینمای جمهوری اسلامی ایران همراه با پرچم ملی کشور الزامی است» جمال خندان کوچکی(وکیل خانه سینما)، ابراهیم مختاری و فرهاد توحیدی به‌عنوان نمایندگان خانه سینما در هیأت اصلاح اساسنامه خانه سینما حضور دارند.

تغییر نام خانه سینما به خانه سینمای جمهوری اسلامی ایران ظاهرا تنها اختلاف کمیته بازنگری اساسنامه خانه سینماست؛ تغییری که در حال حاشیه‌ساز شدن برای خانه سینمای هنوز متولد نشده است.به گزارش تسنیم، جمال شورجه یکی از اعضای کمیته بازنگری اساسنامه خانه سینما چند روز قبل خبر داد که در اساسنامه جدید خانه سینما قرار است علاوه بر تغییرات بنیادین در ساختار آن، اسم این نهاد صنفی هم به خانه سینمای جمهوری اسلامی ایران تغییر پیدا کند؛ تغییر نمادینی که بیش از آنکه یک تغییر اساسی در بزرگ‌ترین تشکیلات غیردولتی سینمایی باشد پیامی آشکار برای متولیان سابق این نهاد است.

این تغییر ظاهرا در اساسنامه جدید که سه روز قبل به دفتر ریاست‌جمهوری تحویل داده شده نیامده است و اما جمال شورجه پیشنهاد‌دهنده و حامی اصلی این تغییر سعی دارد تا این تغییر در اساسنامه اضافه شود. به روایت خبرگزاری فارس ظاهرا امشب قرار است جلسه‌ فوق‌العاده‌ای با حضور اعضا تشکیل شود تا این بند هم مورد بررسی قرار گیرد. اما شنیده‌ها حاکی از این است که این بند مورد مخالفت دو نفر از اعضای این کمیته قرار گرفته است و آنها به‌شدت با قرار گرفتن این بند در تعریف خانه سینما مخالفند. شاید نام ابوالقاسم طالبی به‌عنوان یک مخالف جدی در تغییر نام خانه سینما به خانه سینمای جمهوری اسلامی ایران دورترین حدس مرتبط از میان همه اعضای این کمیته باشد اما ظاهرا طالبی و عباس بابویهی مخالف جدی گنجاندن این بند در خانه سینما هستند و معتقدند که این تغییر نام، گذاشتن همه عملکرد خانه سینمای جدید به پای جمهوری اسلامی تلقی خواهد شد. قرار است در جلسه‌ای تکلیف نهایی این مسئله را مشخص کنند.

جمال شورجه، عضو هیأت هفت نفره اصلاح اساسنامه خانه سینما در گفت وگو با فارس درباره اصلاح یک بند از اساسنامه گفت: اصلاح اساسنامه توسط هیأت هفت‌نفره انجام شد. دوستان پیشنهاد دادند تا یک بند در تعریف خانه سینما اضافه شود مبنی بر اینکه «در آرم و کلیه مکاتبات داخلی و بین‌المللی ذکر کامل نام خانه سینمای جمهوری اسلامی ایران همراه با پرچم ملی کشور الزامی است. » یکی از اهداف ما این است که براساس این بند، به دنبال اسم خانه سینما عبارت «جمهوری اسلامی ایران» ذکر شود.

وی در ادامه افزود: اضافه شدن «جمهوری اسلامی ایران» به خانه سینما از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا اگر این نام وجود نداشته باشد خانه سینما می تواند مربوط به هر کشوری باشد. آوردن کلمه جمهوری اسلامی الزاماتی برای خانه سینما فراهم می کند و مقید و متعهد می‌شود به الزامات و التزام به قوانین جمهوری اسلامی ایران.

شورجه در ادامه گفت: مجموعه اساسنامه مشکل خاصی ندارد. این یک بند به عقیده من هم در تعریف خانه سینما بیاید. نام جمهوری اسلامی ایران به دنبال خانه سینما درکلیه آرم ها ،سربرگ ها ، پرچم ، مراسلات خانه سینما قرار می‌گیرد و این خانه تنها تشکل قانونی صنوف سینمایی جمهوری اسلامی است. دو عضو حاضر در کمیته بازنگری اساسنامه پیشنهاد دادند که به عقیده من هم لازم و ضروری است.

کد خبر 203770

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز