جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

همشهری آْنلاین: نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله جنتی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا ، آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران گفت: با توجه به دشمنی‌ها و تهدیدهایی که علیه ما می‌شود، از اینکه این اجلاس با عظمت و در امینت کامل برگزار شد خدا را شکر می‌کنیم و اگر در جایی یک ترقه هم زده می‌شد، اسم این ترقه، بمب و انفجار می‌شد اما حتی یک اتفاق کوچک هم رخ نداد.

وی از برگزارکنندگان اجلاس تهران و شخص رئیس‌جمهور که مدیریت آن را بر عهده داشت تشکر کرد و در ادامه، از تمامی دستگاه‌های امنیتی، صداوسیما و کسانی که در برگزاری این اجلاس دستی داشتند قدردانی کرد.

جنتی با بیان اینکه "اجلاس عدم تعهد که در کشور ما برگزار شد، معجزه‌ای در طول دوران انقلاب اسلامی بود"، گفت:‌ همیشه این موضوع ورد زبان بود که ایران منزوی است اما با توجه به حضور سران و اقشار مختلف از 120 کشور که به ایران آمده‌اند ابهت این اجلاس و ابهت مقام معظم رهبری چنان بر شرکت‌کنندگان تاثیر گذاشت که اگرچه برخی انتظار داشتند یک عده سکوت کنند و از جلسه بیرون بروند اما هیچگاه چنین رفتارهایی ندیدیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، ضمن اینکه حضور رهبر انقلاب را یکی از نعمت‌های بزرگ را که خداوند به ما داده است،‌ گفت: خدا مردی دارای کرامت، فضیلت،‌ شهامت، شجاعت، بصیرت و فضایلی از این دست به این مردم در مقابل خدماتی که انجام داده است عطا کرده و امام (ره) و بعد از مقام معظم رهبری را به این مردم داده است و امیدواریم این نعمت تا ظهور امام زمان (عج) برای ما حفظ شود.

وی در ادامه اظهار کرد:‌ شرکت‌کنندگان در این اجلاس مجذوب فرمایشات مقام معظم رهبری شده‌ بودند و خودشان را در مقابل ایشان کوچک می‌دیدند و اگرچه پیش از این اسم ایشان را شنیده بودند اما در این اجلاس جایگاه و بیاناتشان را دیدند و تفکراتشان دگرگون شد. قبل از برگزاری اجلاس صحبت‌هایی به شرکت‌کنندگان گفته می‌شد مبنی بر اینکه اگر ایران بروید جانتان به خطر می‌‌افتند اما دیدیم که این مزخرفات بود و در همه جا آرامش برقرار بود و رسانه‌های دنیا نیز این اجلاس را با عظمت یاد کردند و بر این نکته تاکید داشتند که دیگر ایران در انزوا نیست.

جنتی در بخش دیگری از سخنان خود به سالگرد حادثه 11 سپتامبر اشاره کرد و افزود: دیدیم که چطور گردانندگان یک مملکت ابرقدرت تصمیم می‌گیرند کارهایی انجام دهند و فقط آبروی خودشان را ببرند. 9 سال به بهانه آنچه در 11 سپتامبر رخ داد در عراق لانه و مردم را بیچاره کردند و آن کشتارهای فجیع را انجام دادند و سه هزار و 500 میلیارد دلار از پول مالیات مردم بدبخت آمریکا هزینه کردند اما نتیجه‌اش این بود که با رسوایی از عراق خارج شدند و آفرین به دولت عراق که این‌ها را بیرون کرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه، به ساخت فیلم توهین‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر اسلام اشاره و اظهار کرد: در دنیا یک و نیم میلیارد مسلمان وجود دارد و در میان آنها اقشار مختلفی از جمله علما، دانشمندان و اساتید دانشگاه هستند. آیا می‌شود افکار این جمعیت با عظمت را نادیده گرفت؟ البته آنها خود می‌دانند مسلمانان عاشق پیغمبر هستند و در راه ایشان جان می‌دهند.

دبیر شورای نگهبان اضافه کرد: به غیر از بحث دشمنی و انتقام‌جویی تحلیل دیگری وجود دارد و آن این است که آنها موج اسلام‌گرایی را در دنیا می‌بینند و متوجه این موضوع شده‌اند که علاقه‌ به پیامبر اسلام در حال افزایش است. بنابراین می‌‌خواهند جلوی چنین موجی گرفته شود اما این در حالی است که آنها نمی‌فهمند هر کاری از این قبیل انجام دهند به ضررشان تمام می‌شود و صد برابر نسبت به آنها تنفر ایجاد خواهد شد.

وی خطاب به سازندگان این فیلم اظهار کرد: آنقدر عاقل در میان مردم دنیا وجود دارد که بفهمد شما دروغ‌پردازی می‌کنید. اگر با اسلام طرف هستید، دلیل بیاورید و بگویید که به این دلیل و آن دلیل قرآن و اسلام درست نیست اما شماها کار را بدتر می‌کنید.

جنتی افزود: چه بخواهید و چه نخواهید، دنیا در معرض تحول قرار گرفته و مسیر تاریخ در حال عوض شدن است. اگر تاریخ، زمانی تاریخ سرمایه‌داری، ظلم به اقشار مختلف، حاکمیت قدرتمند‌ها و زورمندان و بی‌خبر نگه داشتن مردم و همچنین بی‌اعتنایی و بی‌توجهی به اسلام بود، هم‌اکنون این طور نیست و مردم جاذبه‌‌های اسلام را می‌بینند و برایشان ارزشمند است.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران، عدالت و همچنین ضدظلم، فقر و بیکاری بودن را از جمله جاذبه‌های دین اسلام برشمرد و اظهار کرد: تا جایی که توانسته‌ایم، در این مسیر قدم گذاشته‌ایم و اگر هم کوتاهی شده، خدا ببخشد. جاذبه‌های ما، منطق، آزادی و عدالت است و این‌ها برای مردم دنیا مورد توجه قرار گرفته است، بنابراین بی‌‌خود خودتان را خسته نکنید چراکه ما در یک پیچ تاریخی به نفع اسلام و مقام معظم رهبری آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفته‌ایم.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود، از مدال‌آوران پارالمپیک تقدیر کرد و گفت:‌ باید از این ورزشکاران تقدیر کنیم، چراکه این‌ها با زن‌ها دست نداده‌اند و ارزش این موضوع از وزنه‌برداری بیشتر است. این موضوع نشان داد که شما می‌توانید هم ورزشکار، هم مسلمان و هم مدال‌آور باشید.

جنتی همچنین در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران به توصیف شخصیت امام صادق (ع) پرداخت و اظهار کرد: ایشان روایات متعددی در مورد دوری از غیبت، تحقیر افراد و همچنین ضرورت برآورده شدن حاجات انسان‌ها دارند و در این راستا فرموده‌اند که غیبت حسنات انسان را از بین می‌برد یعنی هرچقدر نماز بخوانیم و عبادات بسیاری انجام دهیم، غیبت موجب می‌شود همه این‌ها از بین برود و اگر کسی قصد داشته باشد با نقل موضوعی انسانی را تحقیر کند و از چشم مردم بیاندازد، خدا او را از ولایت خود خارج می‌کند و می‌‌گوید ولی امر تو شیطان است. همچنین باید دانست که ثواب برآورده شدن حاجات مسلمانان از 20 حج بیشتر است.

کد خبر 184453
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز