جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین نماز جمعه شهریور ماه در تهران به امامت حجت‌الاسلام صدیقی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به حماسه معنوی و سیاسی روزه داران در شب‌های احیا و تجمعات در ماه مبارک رمضان گفت: این روحیه مردم ما نشان می‌دهد دشمن در جنگ نرم نیز شکست خورده است چرا که اعتقاد و توسل مردم به ائمه بیش از پیش شده است.

 امام جمعه موقت تهران با اشاره به اجتماع شکوهمند مردم در روز قدس گفت: راهپیمایی روز قدس امسال با شکوه‌تر از سالهای گذشته در آمریکا، اروپا و آفریقا همصدا و همگام با ملت ایران برگزار شد.

 وی با بیان اینکه استکبار می خواهد مسئله فلسطین را از بین ببرد، افزود: آرمان فلسطین مانند عصر انقلاب از بین نخواهد رفت و هر سال پرشور و توفنده‌تر می‌رود که ریشه اسرائیل  را کنده و پوزه آمریکا را برای همیشه به خاک بمالد.

 صدیقی همچنین برگزاری نماز عید سعید فطر به امامت ولی امر مسلمین جهان را یک جایزه الهی برای مومنین روزه دار خواند.

 امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر ادامه داد: هفته دولت فرصت مناسبی است برای دولتمردان و مردم تا نقاط قوت و ضعف و کمبودها را ارزیابی کنند.

 وی افزود: نقاط قوت در این چند سال بیشتر شده و در ابعاد مختلف مانند هسته‌ای پزشکی پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم.

 صدیقی با بیان اینکه شعارهای انقلابی دولت در این چند سال همان شعارهای سال 57 یعنی ساده زیستی و در جمع مردم بودن و خدمت به ملت است، گفت: باید به خدا پناه برد از اینکه بگوییم ما کار خودمان را نسبت به این مردم انجام داده‌ایم و دیگر وظیفه‌ای نداریم.

 امام جمعه موقت تهران در ادامه اظهار داشت:  وظیفه‌ای که بر دوش مسئولان است منهای مدد الهی بسیار طاقت‌فرسا خواهد بود و باید گفت حق این ملت با این اقدامات که تا به حال انجام داده‌ایم ادا نمی شود واگر صدها برابر هم بتوانیم کار کنیم باز حق این مردم عزیز ادا نخواهد شد.

 وی با اشاره به تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران و فشارهای اقتصادی گفت: انقلاب اسلامی ما انقلاب زاغه‌نشین‌هاست و تکلیف مسئولان این است که به داد این مردم برسند تا دچار مشکلات بیشتر نشوند.

 صدیقی با اشاره به اینکه در یک سال باقیمانده از عمر دولت استمرار در مسیر پیشرفت ادامه داشته باشد، گفت: در این یک سال باقیمانده باید طرحها و کارهای ناقص به سرانجام برسد.

  امام جمعه موقت تهران  در ادامه با اشاره به تدبیر در مصرف و ارائه الگوی مصرف گفت اظهار داشت: دولت و سایر قواباید در استفاده از کالاهای داخلی پیشگام باشند چرا که بیشترین استفاده از کالاها را دستگاه‌ها دارند.

 امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در مسئله سرعت دادن به تولید باید به استعدادهایی که توان کار و تولید در داخل کشور را دارند بها داده شود، گفت: در مسئله حفظ استقلال اقتصادی مبارزه با فساد اقتصادی بسیار مهم است.

 وی در بخش دیگری از بیانات خود از مسئولان بانکی و وزارتخانه‌ها خواست تا با جرات کار سالم و خدمات رایج قانونی را در خدمت مردم قرار دهند چرا که تولید کار و اشتغال خدمت و عبادت است.

 صدیقی با اشاره به وحدت، همگرایی، همدلی و هم افزایی قوا با یکدیگر گفت: وحدت قوا با هم و وحدت مردم با قوا رمز پیروزی انقلاب اسلامی است و اگر پراکندگی اتفاق بیافتد نشانه غضب الهی است.

 امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه‌ها به زلزله آذربایجان اشاره کرد و گفت: این زلزله هم مصیبت بود و هم درس البته قدم‌های خوبی برداشته شد و حضور مقام معظم رهبری در مناطق زلزله زده هم تسلیت‌گویی به مردم و هم درسی برای مسئولان ما بود.

 وی در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران گفت: برگزاری این اجلاس نقطه عطف و پاسخ عملی به استکباری است که اسلحه‌هایش در مقابل جمهوری اسلامی ایران زنگ زده و دیگر توطئه‌هایش اثری ندارد.

 صدیقی با بیان اینکه مستکبران از هر راهی هجمه آوردند و از هیچ گونه خیانت، ظلم، توطئه در مقابل جمهوری اسلامی ایران مضایقه نکردند، گفت: امروز شاهدیم که ستاره عمر آمریکا و اسرائیل رو به اضمحلال و ضعف است و جمهوری اسلامی هر روز بیش از روزهای قبل مورد توجه ملت‌ها قرار می‌گیرد.

 امام جمعه موقت تهران افزود: برگزاری اجلاس بزرگ عدم تعهد در تهران نشان می‌دهد که برخلاف تبلیغات رسانه‌های غربی ، ایران منزوی نبوده و همچنان در متن و ام القرای جهان اسلام است و این جبهه استکبار است که به همین زودی فروپاشیده خواهد شد.

 وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به مسئله بحرین اشاره کرد و گفت: مردم مسلمان بحرین با مقاومت، ایمان و عشق به امید پیروزی از پای ننشستند و حتی روز قدس نیز حماسه آفرینی کردند.

 صدیقی در ادامه افزود: این درحالی است که حکومت ظالم بحرین در ادامه جنایات خود در روز قدس جوان 16 ساله‌ای را به شهادت رساند و حتی در تشییع جنازه این شهید نیز به مردم حمله کرد.

 امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه سربازان آل سعود نیز در این کشتار حکومت آل خلیفه را کمک کردند، گفت: این در حالی است که سازمان‌های بین‌المللی در مقابل این جنایات سکوت کرده‌اند.

 وی با اشاره به اینکه انفجارهای عراق برنامه‌ریزی شده است، افزود: در سوریه نیز شاهد بودیم که ارتش توانست شهر حلب را در اختیار  خود بگیرد و در موضوع سوریه ما از برخی کشورهای همسایه ناراحتیم و طبق آیات قرآن به آنها توصیه می‌کنیم "به هم نریزید که به هم ریخته می‌شوید".

کد خبر 182061
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز