جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه تهران در سالروز شهادت امام علی(ع) در تهران به امامت حجت‌الاسلام صدیقی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام کاظم صدیقی در نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به در پیش رو بودن روز قدس گفت: روز قدس امسال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با سالهای گذشته فرق زیادی خواهد داشت.

 وی افزود: دنیای غرب نطفه نامشروعی که سابقه تاریخی ندارد در منطقه ای بسیار حساس کاشت و به صورت خنجر تیزی که پهلوی جهان اسلام را فشار می‌دهد سبز شد و شاهد بودیم که این رژیم نامشروع سرزمین‌های زیادی را غصب و بسیاری از سکنه‌های آن را بیرون کرد.

 امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه صهیونیست‌ها در 60 سال گذشته قتل‌ها و جنایات زیادی مرتکب شدند، گفت : واقعا اف و ننگ بر سران بی‌عرضه عرب که به جای اینکه با این غده سرطانی که هویت آنها را هدف گرفته است بجنگند با جبهه مقاومت و سوریه جنگ را آغاز کرده‌اند، ما واقعا از بعضی همسایگان که بدنبال شکستن  مقاومت هستند تعجب می‌کنیم و خطاب به آنها می‌گوییم عمر اسرائیل به پایان رسیده است و این جسد بی‌رمق با بیماری‌هایی که دارد قابل نجات نیست.

 وی در ادامه به مسئله تحریم‌ها علیه ایران اشاره کرد و گفت: مردم با بصیرت ما از عمق مسئله تحریم‌ها آگاهند و می‌دانند که این تحریم‌ها برای ملت ما تازگی ندارد.

 حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه ایران در 8 سال جنگ با وجود اینکه هر روز آتش بر سرش می‌ریخت تحریم بود گفت: امروز تحریم غربی‌ها شدید‌تر شده و آنها فکر می‌کنند می‌توانند ملت به پا خاسته ایران را از آرمان‌های مقدسش بازدارد در حالی که نمی‌داند اینها فرزندان عاشورا هستند و هرچه فشارها بر یک ملت حسینی بیشتر شود ملت ما نورانی‌تر می‌شود.

 امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه دنیای استکبار و غرب امروز گرفتار گرانی و بیکاری است و به هم ریخته است گفت: این گونه اتفاقات درجهان مقدمه ظهور است و بوی پیراهن یوسف به مشام می‌رسد.

 وی همچنین افزود: همانگونه که در 8 سال دفاع مقدس جنگ بدون حضور مردم امکان پیروزی نداشت امروز نیز گرفتار جنگ اقتصادی هستیم و این آخرین تیر دشمن در ترکش است که باید توسط مسئولان مدیریت شود.

 حجت الاسلام صدیقی با اشاره به اینکه دولت باید در این فرایند به ملت اعتماد کند ادامه داد: باید اقتصاد را به میان مردم ببریم و امکانات مردم نیز در روند تحریم‌ها در نظر گرفته شود. دولت باید کمبود مراکز تولید را شناسایی کند و بتواند با به صحنه آوردن مردم تحریم‌ها را خنثی کند چرا که هر جا دولت گیر کرد ملت توانست این گیر را باز کند.

 امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه در روند تحریم‌ها اعتماد کردن به مردم خصوصا جوان‌ها امری مهم است، گفت: دولت باید بتواند جوان‌های صاحب فکر را به صحنه بیاورد تا اثر تحریم‌ها کمتر شود.

 وی در ادامه به کودتا در کشور عراق اشاره کرد و گفت: واقعا مسئله کودتای عراق جای تاسف و البته شکر دارد.

 حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: شاهد بودیم که مثلث شوم ارتجاع عرب، حکام غرب و افزون طلب‌های عراق قصد کودتا در عراق را داشتند چرا که دولت مالکی استقلال طلب بود و آمریکایی‌ها را با عرضه‌ای که داشت بیرون راند.

 امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: امیدواریم دولت مالکی با اتکا به مرکزیت و مردم دلداده به اهل بیت عراق و جلب حمایت همه اقشار این کشور اعم از سنی ، شیعه و کرد بتواند همچنان وحدت را حفظ  و از بحران‌ها به خوبی عبور کند.

 وی به مسئله سوریه هم اشاره کرد و گفت:  واقعا مسئله سوریه چیز عجیبی است و دوگانگی غربی‌ها را به عینه مشاهده می‌کنیم.

 حجت الاسلام صدیقی تاکید کرد: با وجود اینکه رژیم صهیونیستی مجهز به هزاران کلاهک هسته‌ای است و استبداد آدم کشی در کشورهای سلطنتی مرتجع عرب بیداد می‌کند کشورهای اسکتباری بی‌آبرو بدنبال جنایت در سوریه هستند و با وجود اینکه این کشور اصلاحات را آغاز کرده و پارلمان نیز در این کشور فعالیت خود را شروع کرده اما این جنایتکاران وحشی گری های زیادی را در سوریه انجام داده‌اند.

 امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: ننگ و شرم بر سازمان ملل و دیگر سازمانهای بین‌المللی که در مقابل جنایات سوریه سکوت کرده‌اند و باید بگویم که چقدر آنها بی‌شعورند.

 وی تاکید کرد: با وجود اینکه  گروه‌های ساخته دست آمریکا همانند القاعده در سوریه خون می‌خورند اما باز هم این قدرت‌های استکباری از آنها حمایت می‌کنند.

 حجت الاسلام صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود به سالگرد بازگشت آزادگان به کشورمان اشاره کرد و گفت: با شرایطی  که در آن زمان حاکم بود اینکه صدام خونخوار حاضر به مبادله اسرا شد لطف خدا و امداد غیبی بود.

 امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آزادگان شهدای زنده هستند که در دوران اسارت حماسه‌ها آفریدند افزود: شمع همه آزادگان حاج سید علی اکبر ابوترابی بود که مانند نور در میان آزادگان می‌درخشید.

 وی همچنین به اهمیت لیالی قدر اشاره کرد و اضافه کرد: ماه مبارک رمضان به سرعت در حال از دست رفتن است و واقعا چقدر زور بساط نور و رحمت در حال جمع شدن است.

 حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه لیالی قدر شاه بیت ماه مبارک رمضان است گفت: امسال باید در شب قدر ارزش خود را بشناسیم بیایید در این شب ها بدنبال خود بگردیم چرا که شاید در جهنم باشیم و حواسمان نباشد.

 امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: در شب قدر تمام موجودات نامرئی عالم امکان از همه آسمان‌ها به مهظر امام زمان (عج)مفتخر می شوند اما ما چرا نباید از این توفیقات داشته باشیم.

 وی گفت: امیدوارم در این فرصت کم توبه نسوهی داشته باشیم و خودیابی را انجام دهیم.

 حجت الاسلام صدیقی همچنین تاکید کرد: در این شب‌ها باید برای نجات شیعیان در برابر گرگ‌های بی‌رحم و حرمله‌های زمان دعا کنیم.

همچنین امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه امام علی (ع) اعجوبه خلقت، جان پیامبر بود گفت: با وجود اینکه تمام دشمنان بشریت بدنبال این بوده اند که این شخصیت بزرگ در انزوا بماند و او برای بشریت شناخته نشود امروز هم شاهدیم که دنیای کفر و سیاهی لشگر آنها و کنیزان بی‌عرضه استکبار دست به دست هم داده‌اند تا انقلاب علوی ما را در انزوا نگهدارند.

 وی با تاکید بر اینکه امام علی (ع) آفتاب و خورشید حقیقت بود و از خانه خدا طلوع کرد گفت:  افول علی (ع) طلوع جدیدی بود که در خانه خدایی‌اش بازگشت.

 حجت الاسلام صدیقی افزود: علی رمز حقیقت است واگر توانستند خداوند را منزوی کنند علی (ع) و راه علی را هم می‌توانند منزوی کنند.

 امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه حکومت امام علی (ع) حکومت عدل مساوات بود و قضاوت ایشان هم میزان و تراز عدالت بشمار می‌رفت گفت: استمرار نبوت، عصمت و مرزبانی از قرآن کریم در وجود امیرالمومنین پیاده شده بود.

کد خبر 180553
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز