جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه نیمه مهر ماه در تهران به امامت آیت‌الله احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا سیداحمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران به اقدام وزارت خارجه آمریکا در خارج کردن نام سازمان منافقین از لیست گروه‌های تروریستی اشاره کرد و گفت: این که امر تازه ای نیست، منش منافقین هم همین است، زندگی نوکرصفتانه آنها مثل مرگ است، برای این که نسل دوم و سوم انقلاب در جریان قرار بگیرند که سازمان جهنمی منافقین چه سازمانی است و جهانیان منصف هم سیمای وحشیانه این سازمان تروریستی را بدانند، من فهرستی از ترورهای اینها را محضرتان تقدیم می‌کنم بیش از 16 هزار نفر از مردم این کشور را منافقین ترور کردند و به شهادت رساندند.

 وی در ادامه با اشاره به برخی جنایات این گروه تروریستی در سال‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: این سازمان افراد کوچه و خیابان را ترور می‌کردند و ترورهایشان محدود به مسئولان نبود، 641 نفر کارگر ساده 593 کارگر متخصص 401 کشاورز 995 کاسب 196 معلم 973 دانش آموز و 300 دانشجو را کشتند، چهره خیانت بار این‌ها این است حتی مثلا دو نوزاد را در بغل یک مادر می‌کشتند و یا در سر سفره‌ای بمب منفجر می‌کردند و پیرزن و پیرمرد را به کشتن می‌دادند. آنها نه تنها در ایران، بلکه در عراق هم جنایت انجام دادند و در قتل 25 هزار نفر قیام کنندگان علیه صدام دست به جنایت زدند.

خاتمی در ادامه گفت: این سازمان جهنمی از ابتدا هم آمریکایی بود و از ابتدا هم با آنها سر و سر داشتند، در حالی که شعارهای ضدامپریالیستی آنها گوش فلک را کرده بود، این اقدام پرده را کنار زد تا همه بفهمند این سازمان جهنمی آمریکایی و صهیونیستی است.

 وی در پاسخ به این سوال که "با این کار آمریکا به دنبال چیست؟" گفت: آمریکا می‌خواهد بگوید تمام قد به مبارزه با انقلاب اسلامی آمده و دنیا می‌داند، امروز آمریکا ستاد مبارزه با انقلاب اسلامی است.

 وی با طرح این سوال که در این شرایط دم از مذاکره با آمریکا زدن به چه معناست؟ یادآور شد: من سخنم با فرد نیست و با مبنا کار دارم، دشمنی آمریکا در طول این سال‌ها کمتر نشده که بیشتر شده است و حداقل 33 برابر شده است، امروز مذاکره با ایران و ایران را سر میز مذاکره نشاندن یک هدف استراتژیک برای آمریکاست، چون آمریکا این را می‌داند که انقلاب‌های منطقه برخاسته از انقلاب بزرگ ایران است، این هدف استراتژیک برای آمریکاست که بگوید چاره‌ای ندارید برای این که با ما بسازید و دیدید که ایران هم پس از 33 سال پای میز مذاکره آمد، البته به فضل خدا آمریکا این هدف را به گور خواهد برد.

 وی خاطرنشان کرد: امروز آمریکا در مواجهه با ایران در بدترین وضعیت خود قرار دارد، آنها در ابتدای تحریم گفته بودند که ایران یک ماه دیگر دست تسلیم بلند می‌کند سه ماه از این تحریم گذشته و به فضل الهی زمستان می‌گذارد و روسیاهی بر ذغال خواهد ماند. ایران به فضل خدا شجاع مقتدر و با صلابت ایستاده است.

 احمد خاتمی در ادامه گفت: به حمدالله در کشور وضع عادی است و بحرانی نیست. مشکلات بوده و هست، اگر دنبال کشور بحران زده هستید به سراغ همان کشورهایی بروید که تحریم کرده‌اند، در تلویزیون می‌بیند که با چه مشکلاتی مواجه هستند و حکام هم عاجز از حل مشکلات هستند. به آمریکا بروید که ببینید بیش از کل جمعیت کشورمان آمریکا فقیر دارند و این آماری است که خودشان می‌دهند در ایران این خبرها نیست، بلکه مشکلات هست با همراهی مسئولان این مشکلات برطرف خواهد شد.

 وی تاکید کرد: فشاری که امروز از سوی دنیای استکبار بر ما وارد شده است، یک جنگ تمام عیار اقتصادی است، آنچه که آنها می‌خواستند، در جنگ هشت ساله به دست بیاورند و به دست نیاوردند، می‌خواهند در این جنگ تحمیلی اقتصادی آن را به دست آورند، این مردم در دفاع مقدس که سخت‌تر از این جنگ اقتصادی بود، مقاومت کردند. با ایمان به وعده‌های خدا این فشارها طول نمی‌کشد چون ملت ما امتحان داده که در فشارها فرسوده نمی‌شود و زندگی در فشارها را تجربه کرده است و به فضل خدا ملت ما آنها را فرسوده کرده و از میدان خارج می‌کند.

 امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: البته منصفانه آن است که بگوییم بخشی از این فشارها ناشی از تحریم است، اما بخش‌های دیگر را ندیده نگذاریم اخلال گران اقتصادی را در داخل نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ما شناسایی و برخورد کنند، از سوی دیگر نباید سوءتدبیرها را نادیده ببینیم من یک قوه را خطاب قرار نمی‌دهم، هر سه قوه محترم این نظام دست به دست هم دهند تا از فشار زائد بر این ملت بزرگ و فداکار کاسته شود.

 وی با انتقاد از برخی اختلافات میان مسئولان تاکید کرد: تنها راه حل این مشکلات تعامل و همدلی مسئولان با مردم است، مسئولان باهم تعامل کنند و بدانند این بگومگوهای رسانه ای شان دشمنان را شاد و دوستان را رنجیده می‌کند این را کنار بگذارند مسئولان محترم یک بار بازتاب حرف‌هایشان را در رسانه‌های خارجی ببینند و شادی آنها را ببینند انتظار می‌رود مسئولان با تعامل و همدلی مشکل را حل کنند، فرافکنی نه دردی را درمان و نه مشکلی را حل می‌کند، مردم می‌گویند مسئولان محترم ما انتخابتان کرده‌ایم و می خواهیم در حد توان مشکل را حل کنید این حق مردم است.

 وی گفت: مردم عزیز هم توجه داشته باشند که خلاصه زندگی سعادت‌مندانه و عزت‌مندانه که بخواهید بر سرنوشت خود مسلط شوید، هزینه دارد و هر ملتی که بخواهد این طور زندگی کند این هزینه‌ها برایش طبیعی است و بدانید که ما طلبه‌ها هم در میان شما هستیم و این مشکلات شما را درک می‌کنیم.

 خاتمی با انتقاد از خبری که به نقل از وی توسط یک خبرنگار منتشر شده بود، گفت: یک خبرنگار سهل انگار به دروغ از من گفت که خاتمی می‌گوید در برابر گرانی‌ها آخ هم نگویید دروغ به این بزرگی! مگر می‌شود من چنین چیزی بخواهم ؟ حرف من این است که برخورد دشمن پسند، نداشته باشیم، دشمن آشوب و بلوا می‌خواهد نمی‌گویم رنجش نداشته باشید، این حق شماست، اما دشمنان آشوب و وادار کردن مسئولان برای عقب نشینی از مواضع داشته باشند والا چه کسی می‌گوید آخ نگویید، اما نباید رفتار دشمن شاد کننده داشت به حمدالله مردم و اقشار مختلف جامعه ما همه یک صدا تا آخرین نفر و نفس و قطره خون پای این انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

 وی با تمجید از بازاریان گفت: بازاریان و اصناف کشور در صد سال اخیر در هر قیام مردمی که بوده است، نقش ستودنی و مثال زدنی داشتند، در نهضت 15 خرداد این اصناف بودند که به میدان آمدند در طول سال‌های خفقان این اصناف تمام تلاش خود را برای پیروزی انقلاب داشتند و تاکنون هم همراه با نظام اسلامی بوده‌اند و خواهند بود و من یقین دارم بازاری‌های انقلابی ما نخواند گذاشت دشمنان انقلاب زخم خورده‌های انقلاب از اعتراض صنفی شان سوءاستفاده کنند.

 خاتمی همچنین گفت: از همه مسئولان و قوه قضاییه انتظار می‌رود در این عرصه با اخلال گران اقتصادی و محتکران برخورد مناسبی داشته باشند، در این جا از قوه قضاییه در برخورد با اخلال گران ارز تشکر می‌کنم مردم هم توجه کنند پخش شایعات از ابزار مهم جنگ روانی است اعتنایی به شبکه‌های بیگانه دشمن نداشته باشند شبکه‌های آمریکا و انگلیس و صهیونیستی فاسقند و نباید به حرف آنها توجه کرد مردم ما به فضل خدا با سرفرازی این گردنه‌ها را هم مثل گردنه های قبل پشت سر می‌گذارد.

 تقوا اقتضا می‌کند این نظام تضعیف نشود

آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه اول نماز جمعه تهران در ادامه سلسله بحث‌های مطرح شده درباره اصول اساسی اخلاقی اسلام به یقین به خدا اشاره کرد و گفت: یقین یکی از زیرمجموعه‌های مبحث انس با خدا است، خداوند به وعده‌هایش عمل می‌کند. طبق آیات قرآن اگر امتی و جامعه‌ای با خدا بود، در مشکلات نمی‌ماند و گیر نمی‌کند.

 وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید جامعه ای که با خدا قهر کند و منشش منش خدایی نباشد منتظر عنایات خدا نباشد، آن که از یاد خدا اعراض کند باید بداند که در زندگی با بن بست مواجه می‌شود.

 
خاتمی در ادامه با تشکر از حضور فرمانده و تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی در نماز جمعه گفت:‌ امنیت اساسی‌ترین مبنای هر پیشرفتی است، پیشرفت فرهنگی اقتصادی و سیاسی امنیت می خواهد و عزیزان نیروی انتظامی در این زمینه فعال هستند.

 
وی همچنین با انتقاد از ترویج بدحجابی در جامعه گفت: اگر جامعه‌ای کوچه و خیابان و بیمارستانش بوی اعراض از یاد خدا بدهد، این بدحجابی‌های گسترده سبب می‌شود عنایت خدا از جامعه کم شود؛ چرا بنده خدا نباشیم؟ خانم محترمی که رعایت حجاب دینی را نمی‌کنی با خدا کار نداری؟ بیمار شدی و گرفتار شدی سراغ چه کسی می‌روی؟

 وی خاطرنشان کرد: ایمان به خدا و پیامبر(ص) و امام مصداق برجسته ایمان است و تقوا هم تجلی ایمان است.در عرصه سیاسی باید اهل تقوا باشیم، امروز این نظام اسلامی پرچم لااله الا الله و محمدرسول الله را در جهان بلند کرده است و پرچم علی ولی الله را در کشور اسلام و قرآن با افتخار به اهتزاز در آورده، تقوا اقتضا می‌کند این نظام تضعیف نشود مراجع تقلید می‌گوید تقویت نظام واجب و تضعیف نظام حرام است، برخی هم می‌گویند تضعیف نظام اسلامی حرام است اگر کسانی مقلد مراجع هستند، تقوا اقتضا می‌کند کاری نشود که نظام آسیب ببیند.

 وی با اشاره به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور تصریح کرد: در عرصه اقتصادی امروز به شدت نیاز به تقوا داریم برخی به چه دلیل احتکار می کنند؟ پس خدا و دین کجا رفته ؟ وقتی وضع چنین است عده‌ای سوءاستفاده چی نیز استفاده می‌کنند. هر گونه اخلال اقتصادی بی تقوایی است این که عده‌ای نبض ارز را به دست بگیرند و آب به آسیاب دشمن بریزند، بی‌تقوایی است.

کد خبر 186814
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز