دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: طرح مبارزه با ریزگردها با حمایت از تولید دو محصول دانش بنیان شامل ˈساخت دستگاه جاذب ریزگردهاˈ وˈ تولید ماسک‌های نسوجی' در این هفته عملیاتی می‌شود

مبارزه با ریزگردها عملیاتی می‌شود

به گزارش ایرنا، نسرین سلطانخواه امروز گفت: دو طرح طراحی و ساخت دستگاه‌های جاذب ریزگردها و ماسک‌های نسوجی از سال 89 از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیگیری شده وامسال به نتیجه رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های جاذب ریزگردها قرار است که به 23 استان کشور که در معرض این آسیب قرار دارند ، ارسال شود. ماسک‌های نسوجی نیز که در محیط‌های باز استفاده می‌شوند، دارای این ویژگی هستند که ذرات تا 2 و نیم میکرون را می‌توانند جذب کنند. این ماسک‌ها یک بار مصرف نیستند و در عین حال قابل شست وشو هستند.

وی گفت: ماسک‌های نسوجی قرار است به تعداد زیاد دراختیار استانداری‌های شهرهای درگیر با پدیده ریزگردها قرار گیرد تا بین مردم توزیع شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری یادآور شد که ماسک‌های نسوجی بسته به جمعیت استان‌های در معرض آسیب توزیع می‌شود و در مراحل بعدی مردم می‌توانند این ماسک‌ها را از داروخانه‌ها نیز تهیه کنند.

وی گفت : این دو طرح توسط شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری تهران و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان انجام شده است.

سلطانخواه افزود: دستگاه جذب ریزگردها دارای ابعاد 40×50 سانتی‌متر است و درمرحله اول 6 هزار دستگاه تولید می‌شود و دراختیار مراکز دولتی قرار می‌گیرد.

به گفته وی همچنین در مرحله اول تعداد 400 هزار ماسک‌های نسوجی تولید و به مناطق محروم و درگیر پدیده ریزگردها ارسال می‌شود وسپس در مرحله بعدی این ماسک‌ها در سطح وسیع تولید می‌شود و برای عموم قابل دسترس خواهد بود.

کد خبر 183313
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز