مسئول دبيرخانه ملي مقابله با گردوغبار سازمان حفاظت محيط‌زيست گفت: پديده گردوغبار مربوط به كشور خاصي نيست ازاين‌رو مقابله با آن نيازمند شكل‌گيري يك طرح جامع منطقه‌اي است تا كشورها در كنار هم با اين معضل مقابله كنند.

محیط زیست - ریزگرد


داریوش گل علیزاده در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اگر انتظار داریم پدیده گردوغبار به شکل مطلوبی مهار شود باید تمام کشورهای منطقه با هم مشارکت و برنامه‌های خود را در قالب طرحی جامع به‌صورت سالانه مطرح کنند.وی ادامه داد: ایران در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده و توانسته سازمان‌های بین‌المللی را درگیرکند به‌گونه‌ای که قرار شد صندوق جهانی محیط‌زیست سازمان ملل متحد (جف) اعتباری را برای مهار گردوغبار در اختیار ایران قرار دهد.

گل علیزاده افزود: پیشنهاد اولیه جف بیش از 2میلیون دلار است که این پیشنهاد از سوی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط در حال بررسی است و در نخستین فرصت نیاز یا عدم‌نیاز به این اعتبار را به جف اعلام خواهیم کرد. این اعتبار به دولت جمهوری اسلامی داده می‌شود. وی تأکید کرد: درگیر کردن سازمان‌های بین‌المللی در مقابله با پدیده گردوغبار حرکت مثبتی است که از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست انجام شده است، در این راستا در کشور عراق کمیته گردوغبار به ریاست نخست‌وزیر آن تشکیل شده که درصورت تأمین اعتبارات مورد نیاز عملیات اجرایی برنامه‌های این کمیته آغاز خواهد شد.

کد خبر 226173

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز