همشهری‌آنلاین: چند قطره خون برای آزادی؛ خاطرات سیداسدالله رسا روزنامه‌نگار آزادیخواه دوران پهلوی به انضمام مقالات، اسناد، مکتوبات و اشعار منتشرنشده او از سوی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران منتشر شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین این کتاب  توسط دکتر مظفر نامدار تدوین و تنظیم شده است،و هم او در بخشی از این کتاب آورده است:" ... شدت مبارزه سید اسدالله رسا با روح بیگانه‌پرستی، از کابینه وثوق‌الدوله معروف به «کابینه قرارداد» در کنار پیشوای بزرگ آزادیخواهان آن دوره مرحوم آیت‌الله شهید سید حسن مدرس، آغاز شد.

او در کنار چهره‌های مشهور این دوران یعنی: میرزاده عشقی، ضیاءالواعظین، فرخی یزدی، کمره‌ای، ملک‌الشعرای بهار و... به خاطر مبارزه با استعمار و استبداد به زندان می‌افتد.

پس از کودتای رضاخان و سید ضیاءالدین طباطبایی معروف به کودتای سیاه، به فکر انتشار روزنامه می‌افتد و در سال 1300ش با وجودی که 20 سال بیشتر نداشت امتیاز روزنامه قانون را می‌گیرد..."

چند قطره خون برای آزادی؛خاطرات سید اسدالله رسا:تدوین و تنظیم:دکتر مظفر نامدا/ناشر:انتشارات موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران/چاپ اول 1391/قطع رقعی، قیمت:10 هزار تومان؛ 479 صفحه

کد خبر 182064

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز