همشهری‌آنلاین: یک قاری مشهور مصری در قشم گفت: کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان درایران عاشق قرآن هستند و این را در محافل مختلف قرآنی در این کشور می توان به عینه دید

ghari

عبدالطیف محمد عیددر محل نمایشگاه بزرگ قرآن کریم قشم درگفت وگو با ایرنا افزود: ما در مصرآگاهی زیادی از وضعیت فعالیت های قرآنی در جمهوری اسلامی ایران نداشتیم، اما هنگامی که به ایران سفر کردیم این فعالیت‌ها را در قالب‌های مختلف در جای جای این کشور مشاهده کردیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های قرآنی در ایران گسترده و کیفیت آنها خوب است و جمهوری اسلامی ایران واقعا به مسائل قرآنی اهمیت می دهد، تصریح کرد: درایران حجاب اسلامی نیز به خوبی رعایت می‌شود و ما فعالیت‌های مذهبی خوبی در ماه مبارک رمضان در ایران دیدیم.

این قاری مصری یادآور شد: محافل انس با قرآن کریم را نیز در ایران بسیار زیبا دیدم و مردم این کشور اهمیت زیادی به این محافل می دهند، دوست دارند با قرآن مانوس شوند و این نشان می دهد که محافل زیادی در این کشور برگزار می شود.

محمد عید40ساله، یکی از قاریان ممتاز بین المللی است، وی اهل روستای الشرقیه معروف به الشرقاوی مصر است و از هشت سالگی قرآن خواندن را شروع کرده و از 22سالگی به صورت حرفه ای در محافل بزرگ قرآنی مصر فعالیت کرده است.

وی یادآور شد: تلاوت قرآن را از پدر بزرگم که قاری معروفی در استان الشرقیه مصر بود یاد گرفتم و در کودکی حافظ کل قرآن کریم شدم و بعد از اتمام خدمت سربازی به تلاوت قرآن کریم پرداختم.

این قاری مصری در مسابقات مختلف بین المللی قرائت قرآن کریم که در شهر قاهره پایتخت صر برگزار شده، شرکت کرده و توانسته سه بار رتبه اول را به خود اختصاص دهد، وی در مصر فعالیت های قرآنی زیادی را انجام می دهد وهمچنین دفتری به نام دارالتحفیظ دراین کشور دارد.

محمد عید گفت: برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در قشم بسیار با شکوه است، این نمایشگاه دراین شهر و بخصوص برای نوجوانان وجوانان تاثیرات شگرفی خواهد گذاشت و جا دارد از مسئولین برگزارکننده این نمایشگاه قدردانی شود.

وی یادآور شد: به جوانان عزیز ایرانی که می خواهند قرآن را به طور کامل حفظ شوند، توصیه می کنم آن را با لهجه عربی و شمرده بخوانند تا آیاتی را که تلاوت می کنند، بهتر بفهمند و آگاهی بیشتری از لحاظ معنی و تفسیر قرآن کریم داشته باشند.

این قاری مشهور مصری خاطرنشان کرد: قاری قرآن اگر به معانی قرآن توجه کند، بهتر می تواند در شنوندگان تاثیر بگذارد، وقتی که قرآن از دل قاری سر چشمه بگیرد، تاثیرات به سزایی در شنوندگان می گذارد، قاری قرآن باید به همه بخش های قرآن کریم مثل تجوید، تفسیر و معانی قرآنی تسلط داشته باشد تا تاثیر بیشتری در شنوندگان بگذارد.

نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در قشم با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم و مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور از سوی مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از پنجم تا 15 ماه مبارک رمضان (چهارم تا 14 مرداد) از ساعت 18الی 24 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شهر قشم با هدف توسعه فرهنگ اسلامی برگزار می شود

 

کد خبر 179750
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز