گروه ادب و هنر: درحالی‌که رئیس‌شورای صنفی نمایش از قطعی شدن نمایش عمومی فیلم‌های «کلاه قرمزی و بچه ننه»، «بی‌خداحافظی» و «ضدگلوله» در اکران عید فطر خبر داده، سخنگوی این شورا می‌گوید که هنوز چیزی قطعی نشده است.

سینما - فیلم کلاه قرمزی

خبر تکمیلی و درست هم این است که ترکیب اکران عید فطر مشخص شده ولی هنوز تکلیف گروه‌های سینمایی فیلم‌ها معلوم نشده است؛ مشکل هم به فیلم کلاه قرمزی و بچه ننه بازمی‌گردد که قراردادش با سینما استقلال به‌عنوان سرگروه به ثبت رسیده ولی شورای صنفی اجازه نمی‌دهد این فیلم در این سینما که متعلق به حوزه هنری است اکران شود. پیشنهاد شورای صنفی اکران کلاه قرمزی... در گروه سینمایی قدس است که پخش‌کننده فیلم هم به این اتفاق راضی نیست. جالب اینکه مدیران سینمایی دست شورای صنفی را کاملا بازگذاشته‌‌اند تا به هر نحوی که صلاح می‌داند با حوزه هنری برخورد کند.

پیش از این سیدضیاء هاشمی اعلام کرده بود که حوزه هنری باید ثابت کند کلاه قرمزی... فیلمی ارزشی است تا اجازه اکرانش را در سینماهای این نهاد صادر کنیم. این صحبت‌ها واکنش غلامرضا فرجی مدیر پخش و بازاریابی سازمان سینمایی سوره را درپی داشت. فرجی عنوان کرد که اکران کلاه قرمزی... در راستای سیاست‌های حوزه هنری درخصوص حمایت از سینمای کودک قرار دارد.

با وجود این به نظر می‌رسد شورای صنفی قصد کوتاه آمدن ندارد و شاید این‌بار خبری هم از دستور وزیر ارشاد نباشد؛ ضمن اینکه تصمیمات شورای صنفی اکران با تأیید و پشتیبانی سازمان سینمایی کشور گرفته می‌شود.اما در مورد ترکیب اکران عید فطر نیز باید گفت انتخاب سه فیلم کلاه قرمزی و بچه ننه، ضدگلوله و بی‌خداحافظی نوید اکرانی پرمخاطب را می‌دهد. یک فیلم کودک، کنار یک کمدی جنگی و اثری موزیکال درباره زندگی خواننده محبوب پاپ می‌تواند گیشه‌ای پررونق را به‌همراه داشته باشد، البته باید دید حواشی اکران عید فطر سرانجام به کجا می‌رسد.

به گفته حبیب کاوش تاکنون وضعیت اکران فیلم‌ها در عید سعید فطر مشخص نشده و شورای صنفی نمایش به تصمیمی مشخص درباره این موضوع نرسیده است. این در حالی است که سیدضیاء هاشمی، رئیس شورای صنفی نمایش می‌گوید: سه فیلم کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه، ضدگلوله و بی‌خداحافظی عید فطر در سینماها اکران می‌شوند. وی در گفت‌و‌گو با فارس درباره فیلم‌هایی که عید فطر اکران می‌شوند، گفت: فیلم کلاه قرمزی و بچه ننه در سینماهای بخش خصوصی و سینماهایی غیراز حوزه هنری ‌به نمایش درمی‌آید. رئیس شورای صنفی نمایش در ادامه افزود: ما سه فیلم مناسب برای اکران عید فطر درنظر گرفته‌ایم؛ کلاه قرمزی و بچه ننه، ضد‌گلوله و بی‌خداحافظی را در اکران عید فطر خواهیم داشت.

وی در ادامه به وضعیت سرگروهی سینمای آزادی اشاره کرد و گفت: سینما آزادی از سرگروهی سینماها حذف شده است و ما تلاش می‌کنیم تا یک سرگروه دیگر جایگزین سینما آزادی کنیم و فیلم چهارم را هم اکران خواهیم کرد. هاشمی درباره اکران فیلم در سینماهای حوزه هنری توضیح داد: سینماهای حوزه هنری اگر فیلم ارزشی معرفی کردند که حتما حمایت و کمک می‌کنیم تا در گروه پنجم ما یعنی سینما استقلال اکران شود، در غیراین صورت اصراری به تعویض هیچ فیلمی نداریم مگر اینکه فیلم ارزشی اعلام کنند. البته ما هم فهرست خوبی از فیلم‌های ارزشی آماده کرده‌ایم که همه را به حوزه هنری معرفی خواهیم کرد.

کد خبر 179510

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز