یکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۵۰
۰ نفر

گروه ادب و هنر: فیلم «خوابم می‌آد» درحالی از مرز دو میلیارد تومان فروش در تهران و شهرستان گذشت که فروش بقیه فیلم‌های روی پرده تعریفی ندارد.

فیلم رضا عطاران هنوز هم جای سایر آثار اکران شده می‌فروشد و با این روند به‌نظر می‌رسد این فیلم بتواند شانس سه میلیاردی شدن را هم داشته باشد. پس از خوابم می‌آد، فیلم «همه‌چی آرومه» فروش نسبتا قابل قبولی دارد. همه‌چی آرومه که به‌واسطه کپی‌برداری از فیلم «خماری» مورد انتقاد واقع شده در روزهای کسادی سینما، در گیشه تقریبا موفق عمل کرده است. «آزمایشگاه»، «شور شیرین»، «راه بهشت»، «بی‌اجازه» و «کیمیا و خاک» دیگر فیلم‌های روی پرده هستند.

آزمایشگاه که آخرین روزهای اکرانش را پشت‌سر می‌گذارد، در بهترین حالت با 400 میلیون تومان فروش با اکران تهران خداحافظی خواهد کرد. فروش شورشیرین هم روندی صعودی به خود گرفته و این فیلم دفاع‌مقدسی این هفته به مرز 100 میلیون تومان فروش خواهد رسید.«کیمیا و خاک» هم که مثل شورشیرین آخرین روزهای اکرانش را پشت‌سر می‌گذارد بعید است تا پایان اکرانش بتواند به رقم 100میلیون تومان فروش در تهران دست یابد. «بدون‌اجازه» و «راه بهشت» هم به‌عنوان فیلم‌های تازه اکران شده تغییر محسوسی را در وضعیت گیشه‌شان تجربه نکرده‌اند.

شکست فیلم تاریخی راه بهشت پس از شکست «خاک و آتش» در گیشه می‌تواند نشانه‌ای از افول حرفه‌ای مهدی صباغ‌زاده به‌عنوان کارگردان این دو فیلم نیز باشد. پرکارترین کارگردان دهه 60 و یکی از حرفه‌ای‌ترین فیلمسازان پس از انقلاب، بیش از یک دهه است که از روزهای خوبش فاصله گرفته است. از صبح چهارشنبه قرار است چند فیلم تازه اکران شوند و با اجرای طرح ویژه اکران ماه مبارک رمضان، شاید گیشه رنگ تحولی به خود بگیرد و تنها به اتکای یک فیلم، چراغش را روشن نگه ندارد. «کلاه قرمزی و بچه‌ننه» در راه است تا گیشه تابستان اوجی دیگر را تجربه کند.

کد خبر 178282

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز