همشهری آنلاین: مراسم کلنگ‌زنی ساختمان جدید انجمن سینمای جوانان ایران شب گذشته(13 مرداد) با حضور جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی برگزار شد.

پوستر سینمایی

به گزارش ایلنا؛ شمقدری در مراسم کلنگ زنی تاسیس ساختمان جدیدی انجمن سینمای جوانان ایران گفت: در گام اول ما بدنبال آن هستیم که ۵ فیلم سینمایی اول در شهرستان‌ها کلید بخورد.

این فیلم‌ها توسط انجمن سینمای جوانان ایران مدیریت خواهد شد.

شمقدری با اشاره به تاسیس سازمان سینمایی ادامه داد: در ساختار جدید این سازمان تمامی موسسه‌های وابسته و انجمن دارای ماموریت‌های جدیدی می‌شوند که به محض پایان کار‌شناسی‌ها اعلام خواهد شد.

یکی از این ماموریت‌ها که قبلا برعهده انجمن بوده و نیاز به پیگیری بیشتر دارد حمایت از تولید فیلمهای اول دیجیتال فیلمسازان جوان در شهرستان‌ها با همکاری و هماهنگی دفا‌تر در هشت منطقه فرهنگی است.

شمقدری افزود: در شهرستان‌ها تولید فیلمهای اول دیجیتال فیلمسازان، توسط دفا‌تر انجمن به سازمان سینمایی وصول می‌شود و با اختصاص بودجه جداگانه به این بخش، حمایت از فیلمسازان فیلم اولی شهرستان‌ها در انجمن سینمای جوانان ایران پیگیری خواهد شد.

رئیس سازمان سینمایی گفت: در هشت منطقه فرهنگی انتظار همکاری استان‌ها را داشتیم اما شاید ترجیح می‌دهند بودجه خود را در مکان دیگری خرج کنند پس موجب محدود شدن حمایت ما می‌شود و اگر قبلا امکان حمایت از دو اثر بود حالا کمتر و بسته به مقدار صرفه جویی و مدیریت هزینه‌ها دارد اما در گام اول ۵ فیلم سینمایی اول در شهرستان‌ها کلید می‌خورد.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: امیدواریم عرصه جدیدی در فعالیت‌های انجمن باز شود و انجمن در آینده بتواند با سینماگران جوان به سینمایی که متکی بر هویت قرآنی و فرهنگ اسلامی ما باشد؛ به جایگاهی برسد که این پادشاهی را در عرصه فرهنگ جهانی موفق کند.

وی افزود: با اعتقاد به اینکه اگر می‌خواهیم برای جوانان کشور در آینده کاری بکنیم باید برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم و اگر اراده‌ای وجود دارد باید از ستاد مرکزی انجمن شروع کنیم، چند دفتر انجمن را نیز از نزدیک دیدم و متوجه شدم این وضعیت در همه جا هست.

البته شهرهایی هم بود که امکانات بهتری داشت، اما گفتم اول دفا‌تر شهرستان‌ها باید با تجهیزات و امکانات فیلمسازی تجهیز شوند و بعد به سراغ ستاد مرکزی بیاییم که در این راستا دفا‌تر انجمن در سراسر کشور بعضا تاسقف نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان دارای تجهیزات مدرن تصویربرداری، تدوین، صدا و... شد و این امر موجب دلگرمی شد که حالا در تهران برای ستاد مرکزی قدمی برداشته شود.

هاشم میرزاخانی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل انجمن با بیان این نکته که با توجه به گستردگی فعالیت‌های انجمن سینمای جوانان ایران در تهران وشهرستان‌ها نیاز به داشتن ساختمانی با شرایط خاص بود و این امر موجب شد تا ساختمان انجمن در همین مکان تخریب و احداث شود، افزود: با برنامه‌ریزی جدی و پی گیری گسترده امروز این اتفاق افتاد و موفق شدیم جواز ساخت را از شهرداری گرفته و شاهد احداث ساختمانی با امکانات اداری - فرهنگی و سینمایی باشیم.

میرزاخانی گفت: این مجموعه؛ قابلیت نمایش فیلم کوتاه کوتاه را دارد و در کنار آن نمایشگاه عکس و سالن اجتماعات نیز دیده شده است.

این ساختمان در هشت طبقه احداث خواهد شد و براساس پروسه زمان بندی شده انشاالله به زودی مکانی در خور انجمن سینمای جوانان ایران ساخته می‌شود.

مدیرعامل انجمن در ادامه گفت: امیدواریم این ساختمان در این دولت و از فعالیت این دوره مدیریت سینمای برای جوانان سراسر کشور یادگاری بماند.

 

کد خبر 179951

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز