دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: گویا بعد از ژاپن، هندوراس هم برای اسپانیا خیلی قوی بود و این تیم نتوانست به رویای سه قهرمانی (جهان، اروپا و المپیک) جامه عمل بپوشاند و در همان مرحله مقدماتی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

Mata

تیم ملی اسپانیا در دومین دیدار خود در المپیک لندن و در نیوکاسل با یک گل مغلوب تیم نه‌چندان مطرح هندوراس شده و با کسب دومین شکست و بدون امتیاز از این رقابت‌ها کنار رفت. این در حالی است که تیم اسپانیا از بازیکنانی چون یوردی آلبا، خوان ماتا و ژاوی مارتینز در ترکیب خود استفاده می‌کرد.

در دیداری دیگر تیم بریتانیا به اولین پیروزی خود دست یافت. شاگردان استوارت پیرس در ورزشگاه ویمبلی شهر لندن به برد سه بر یک مقابل امارات دست یافتند و با 4 امتیاز صدرنشین گروه خود شدند. در این بازی کاپیتان رایان گیگز، اسکات سینکلر و دانیل استاریج به ترتیب در دقایق 16، 73 و 76 برای میزبان گلزنی کردند. تک گل امارات را راشد عیسی در دقیقه 60 به ثمر رساند.

این اولین پیروزی تیم ملی فوتبال بریتانیا در المپیک بعد از 52 سال بود. آخرین برد این تیم برمی گردد به المپیک 1960 در رم که بریتانیا 3 بر 2 تیم تایوان را شکست داد. از آن زمان به دلیل اختلافات زیاد میان فدراسیون‌های فوتبال انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالیِ، تیمی از بریتانیا در مسابقات المپیک شرکت نکرده بود.

در این گروه سنگال نیز با دو گل اروگوئه را برد تا با همین امتیاز در رده دوم جدول قرار گیرد.

اما برزیل توانست در مقابل تیم بلاروس در منچستر با حساب 3 بر 1 به برتری رسیده و راهی مرحله یک چهارم نهایی شده و گام بلندی جهت کسب مدال طلای این بازی‌ها بردارد.

در این بازی البته اول تیم بلاروس بود که در دقیقه 7 توسط رنان باردینی برسان به گل رسید،‌ اما برزیلی‌ها نه تنها در دقیقه 15 توسط الکساندر پاتو این گل را جبران کردند، بلکه نیمار 20 ساله در دقیقه 65 از روی یک ضربه ایستگاهی، و سپس اسکار در دقیقه 3+90 دو گل دیگر زدند تا کار یکسره شود. برزیل حالا با شش امتیاز در صدر جدول قرار دارد.

نتایج بازی‌های دوم تیم‌ها به شرح زیر است:

گروه A

سنگال 2 اروگوئه 0

بریتانیا 3 امارات 1

گروه B

مکزیک 2 گابن 0

کره جنوبی 2 سوئیس 1

گروه C

مصر 1 نیوزیلند 1

برزیل 3 بلاروس 1

گروه D

ژاپن 1 مغرب 0

اسپانیا 0 هندوراس 1

 

 

کد خبر 179231
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز