چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

گروه اجتماعی: وزیر آموزش و پرورش در مصاحبه روز چهارشنبه 23 اسفند خود از برگزاری تجمع و بازداشت معلمان اظهار بی‌اطلاعی کرد.

وی در پاسخ به سؤالی که تجمع‌های اخیر را می‌توان نشانه سوء مدیریت وزارتخانه تعبیر کرد، گفت: شما اختیار دارید، اما آن‌طور که شما می‌گویید اعتراضات به  اجرانشدن لایحه مدیریت خدمات کشوری است و ما در وزارتخانه با جدیت پیگیر اجرایی شدن این لایحه هستیم.

یکی دیگر از خبرنگاران پرسید اگر چنین است، چرا وزیر آموزش و پرورش در برابر دستگیری معلمانی که مطالبات صنفی را مطرح می‌کنند، موضع‌گیری نمی‌کند.

فرشیدی گفت موضع‌گیری من دفاع از مطالبات معلمان در پشت صحنه است.

وی رشد 50 درصدی بودجه آموزش و پرورش در سال جاری و وعده چهار برابر شدن حقوق معلمان را از مظاهر دفاع پشت صحنه وزیر از مطالبات فرهنگیان اعلام کرد.

در بخش دیگری از این مصاحبه، فرشیدی ضمن پذیرش وجود بی‌عدالتی در مورد حقوق معلمان با اشاره به این‌که دو ماه پاداش به معلمان را به عنوان یک پیشنهاد مطرح کرده اما مجلس آن را نپذیرفته است، گفت عدم اختصاص دو ماه پاداش به فرهنگیان خلاف عدالت است.

وی در پاسخ به سؤال همشهری درباره ترک تحصیل بیش از چهارصد هزار دانش‌آموز ابتدایی و راهنمایی گفت وزارت آموزش و پرورش این آمار را تأیید نمی‌کند و ما نیز در این ارتباط آماری در دست نداریم.

فرشیدی در پاسخ به سؤالی در مورد استیضاح وی از سوی مجلس، خود را موفق‌ترین وزیر آموزش و پرورش و یکی از موفق‌ترین وزرای دولت نهم اعلام کرد و افزود: استیضاح همزاد وزیر آموزش و پرورش است.

کد خبر 17888

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز