سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

گروه اجتماعی: در واکنش به سؤالات توهین‌آمیز به ساحت مقدس نبی اکرم‌(ص)در جریان برگزاری آزمون ضمن خدمت فرهنگیان استان تهران، طرح استیضاح محمود فرشیدی، وزیر آموزش و پرورش توسط نمایندگان مجلس تهیه می‌شود.

علی عسگری نایب رئیس کمیسیون اصل 90 در این باره در جمع خبرنگاران گفت: عذرخواهی شفاهی وزیر آموزش و پرورش برای این اقدامات صورت گرفته و برخورد با طراح سؤالات کفایت نمی‌کند و به زودی نمایندگان مجلس طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را تهیه می‌کنند.

نماینده مشهد افزود: ما فکر می‌کنیم از نظر فرهنگ معرفتی ،آموزش و پرورش در حال حاضر با مکتب فکری امام(ره) به نحوی در حال فاصله گرفتن است. وی گفت: آموزش و پرورش به سمت جمود، تحجر و خشک مقدسی نزدیک می‌شود.

عماد افروغ نیز با اشاره به سؤال چهارم این آزمون و با بیان این‌که خجالت می‌کشم این سؤال را بخوانم؟ گفت: این سؤالات نشان می‌دهد اگر حتی اشکال شکلی هم نداشت که دارد، اما دو مولفه را زیر یک گویه‌ خاص نمی‌آورند و این نشاندهنده‌ این است که طرف سواد تنظیم سؤالات را نداشته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با وقیح خواندن این سؤالات افزود: به خودم اجازه نمی‌دهم آنها را تکرار کنم.

مرتضی تمدن عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی، در این باره گفت: وظیفه‌ نمایندگان پیگیری جدی این موضوع است و نباید هیچ مسامحه‌ای در این امر صورت گیرد. همچنین علیرضا زاکانی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  خاطرنشان کرد:  قرار است وزیر آموزش و پرورش در این خصوص به کمیسیون بیاید و پاسخ دهد.

 وی در خصوص انتظار از احمدی‌نژاد در این موضوع، گفت: انتظار ما انتظار به جایی است و برخورد خیلی سریع با دست‌اندرکاران امر و التیام بخشیدن به مسئله ای که حوزه‌ اعتقادی مردم را جریحه‌دار کرده می‌باشد.

هم‌چنین بازشناسی جریانی که منجر به این امور شده مورد انتظار ماست، چرا که فقط برخورد کافی نیست و ریشه‌هایی که منجر به این موارد می‌شود باید خشکانده شود. این برخوردها هم امکان مصونیت برای آینده دارد و هم شرایط فعلی التیام پیدا می‌کند.

از سوی دیگر30 نماینده مجلس در تذکری به وزیر آموزش و پرورش بررسی و پیگیری علل طرح سؤالات موهن و جسارت‌آمیز و دور از شان رسول اکرم در آزمون سیره نبوی آموزش ضمن خدمت فرهنگیان را خواستار شدند.

همچنین  وزیر آموزش و پرورش در مجلس اعلام کرده که کتاب مورد استفاده برای سؤالات در این آزمون در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ شده است.

کد خبر 16231

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز