گروه اجتماعی: نامه عذرخواهی وزیر آموزش و پرورش، توسط حجت‌الاسلام علی ذوعلم، مشاور وزیر تقدیم علما ومراجع تقلید شد.

آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در این باره گفت: عزل شخص مسئول یا عذرخواهی کافی نیست بلکه باید کار با جدیت دنبال شده و با عوامل آن برخورد شود.

وی در ادامه با تاکید بر اطاعت از قانون و رهبری گفت: باید افراد جاهل و مغرض شناسایی و طبق قانون با آنها برخورد شود.

کاری شیطانی و مغرضانه

به گزارش ایسناآیت‌الله العظمی مکارم شیرازی نیز با موهن توصیف کردن طرح سئوالات آزمون ضمن خدمت فرهنگیان گفت: این سئوالات نه فقط در مورد پیامبر ص حتی در مورد شخص عادی هم توهین است.

وی افزود: این کار مغرضانه است و باید این مسئله پیگیری شود.

مکارم شیرازی با تاکید بر دقت در انتخاب طراحان سئوال، مخالفت خود را درباره‌ی انتشار این مساله در رسانه‌ها عنوان کرد و گفت: این مسئله سبب می‌شود دشمنان ایران و شیعه از این حرکت سوءاستفاده کنند.

برخورد قضایی با عوامل

در همین حال آیت‌الله جوادی آملی نیز خواستار برخورد قضایی با عوامل و طراحان این سئوالات  شد.

وی گفت: اگر ثابت شود این مسئله عوامانه و از روی جهالت بوده، همه بخشیده و آن را تحمل می‌کنند.

نفوذ جریانی خطرناک در نظام آموزشی

همچنین رئیس پژوهشکده امام خمینی  و انقلاب اسلامی با ابراز تاسف از آنچه در طرح سئوالات آزمون ضمن خدمت فرهنگیان در هتک حرمت نبی مکرم اسلام اتفاق افتاد ، اظهار داشت : این حادثه نشان از نفوذ جریانی خطرناک در بخشی از نظام آموزشی ما دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری افزود: عذرخواهی تنها کافی نیست. اقدامات عملی جدی باید صورت بگیرد همچنین سایر مسئولان ذی ربط نباید به سادگی از کنار این مسئله بگذرند و آن را یک حادثه ناخواسته تلقی کنند و به فراموشی بسپارند.

این عضو مجمع روحانیون مبارز در ادامه با بیان اینکه در این مسئله نشانه‌ نفوذ جریانی آشکار شده است، تصریح کرد: بعد از وقوع این اتفاق نگرانی به وجود می‌آید که از کجا می‌توان اطمینان حاصل کرد این جریان فکری و خطرناک در سایر بخش‌ها حضور و نفوذ نداشته باشد و کار خود را زیرکانه انجام ندهند.

انصاری همچنین خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد فراتر از یک حادثه‌ مقطعی موردی و تاسف‌بار باید به این قضیه نگاه کرد.

معرفی افراد دخیل به مراجع قضایی

در همین حال  مشاور وزیر آموزش ‌و پرورش از ارجاع پرونده افراد دخیل در طرح سئوالات موهن به ساحت مقدس پیامبرص  به مراجع قضایی خبر داد.

علی ذوعلم، با تلخ توصیف کردن طرح سؤالات موهن در آزمون فرهنگیان یکی از شهرستانهای استان تهران و گفت: این، اهانتی غیرقابل قبول و زشت به ساحت پیامبر اعظم ص است.

وی با اشاره به عذرخواهی وزیر آموزش و پرورش افزود: افرادی که در طرح این سئوالات دخیل بودند بر کنار شدند.

محافل فرهنگی تعداد افراد مرتبط با طرح سؤالات موهن را 3 نفر ذکر می‌کنند اما تأکید دارند در این موضوع نباید ضعیف‌کشی کرد و مجازات محدود به عوامل اجرایی شود، بلکه مسئولان بالادستی باید مؤاخذه، تنبیه و عزل شوند. برخی از نمایندگان مجلس و مسئولان نیز استعفای وزیر آموزش و پرورش را راه حل مسئله می‌دانند.

کد خبر 16664

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز