شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۲:۵۲
۰ نفر

گروه اجتماعی: وزیر آموزش و پرورش از احتمال پرداخت عیدی بخشی از معلمان در سال آینده خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش در حالی این موضوع را بیان می‌کند که مسئولان وزارتخانه متبوعش بارها بر پرداخت عیدی معلمان با فیش حقوقی بهمن تاکید داشتند.

پیش از این مسئولان وزارت آموزش و پرورش وعده داده بودند که عیدی معلمان را همراه حقوق بهمن پرداخت می‌کنند، البته همشهری در شماره 30 بهمن خود از پرداخت عیدی معلمان در اسفند خبر داد که مسئولان این وزارتخانه با ارسال نامه‌ای به تاریخ یک اسفند برای چندمین بار تاکید کردند که عیدی معلمان با حقوق بهمن پرداخت خواهد شد.

فرشیدی در این زمینه اظهار می‌دارد: امیدواریم که چنین نشود، شما هم دعا کنید این اتفاق نیفتد.

همچنین رئیس آموزش و پرورش شهر تهران از پرداخت عیدی معلمان استان تهران در روز 12 اسفند خبر داد که به گفته معلمان تهرانی این وعده نیز با چند روز تأخیر انجام شد.

این که چرا پرداخت عیدی معلمان که بنا به تاکید  مسئولان باید بهمن پرداخت می‌شد سال آینده پرداخت خواهد شد سؤالی است که تاکنون بی پاسخ مانده است.

فرشیدی در ادامه با اشاره به بخشنامه‌ای که با همکاری وزارتخانه‌های آموزش و پرورش ، اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به استان‌ها ارسال شده است گفت: مطالبات فرهنگیان از جمله حقوق معلمان حق‌التدریس به زودی پرداخت می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت رسیدگی به پرونده طراح سؤالات موهن آزمون ضمن خدمت فرهنگیان یکی از شهرستان‌های استان تهران، با رد احتمال وجود هدف از پیش تعیین شده اظهار کرد: طراح این سؤالات از ادامه هر گونه خدمت در آموزش و پرورش عزل شده و هم اکنون پرونده وی برای رسیدگی در قوه قضاییه ‌است و نتیجه این رسیدگی را از این پس باید از قوه قضاییه جویا شد.

وی در مورد اقدامات پیشگیرانه آموزش و پرورش برای جلوگیری از حوادث احتمالی چهارشنبه‌سوری پرسید، با اعلام این که سال گذشته هیچ اتفاق ناگواری در مدارس رخ نداد، گفت: مدیران مدارس در این رابطه آگاهی‌های لازم را به دانش‌آموزان داده‌اند.

وی جایگاه معلمان و بسیجیان در برخورداری از عشق و ایثار را یکسان خواند و اذعان کرد: برخی افراد نسبت دادن جایگاهی مقدس به معلمان را برنمی‌تابند؛ این عده یا دچار بد فهمی بوده یا با پایین‌آوردن شأن معلمان، قصد سوء‌استفاده از آنها را دارند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با بیان این که همه مسؤلان باید برای رسیدگی به خواسته معلمان تلاش کنند، ادامه داد: دراین  زمینه ممکن است حرکاتی انجام شود که خانواده‌ها را در مورد وضعیت دانش‌آموزان نگران کند و این امر قطعاً از اعتبار معلمان نزد مردم می‌کاهد.

وی با اشاره به پرداخت حقوق کارمندان دولت از سوی وزارت اقتصاد و دارایی این امر را برقراری عدالت در پرداخت حقوقها دانست و افزود: تحصیلات کارکنان، آزمون جامع فرهنگیان دارای مدرک معادل بورسیه دکتری و ادامه تحصیل فرهنگیان در دانشگاه پیام نور، از گام‌های بلند آموزش و پرورش به شمار می‌روند.

کد خبر 17462

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز