گروه اجتماعی: جمعی از معلمان کشور نسبت به برگشت لایحه مدیریت خدمات کشوری از سوی شورای نگهبان به مجلس اعتراض کردند.

 بنابر این گزارش اغلب معلمان در مناطق مختلف آموزش و پرورش طی روزهای گذشته در اعتراض به برگشت لایحه مدیریت خدمات کشوری در کلاس‌های درس حاضر نشدند.

البته در بیانیه پایانی تجمع 15 بهمن معلمان و اعضای شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران که در برابر مجلس شورای اسلامی برگزار شد،تصریح شده بود که در صورت تصویب نشدن لایحه مدیریت خدمات کشوری و به منظور رساندن صدای اعتراض خود به گوش مسئولان به رغم میل خود از حضور در کلاس‌ها خودداری خواهند کرد.

پس از این تجمع، آموزش و پرورش نسبت به آن واکنش نشان داد و معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت این وزارتخانه گفت: این تجمع بدون مجوز قانونی است.

لایحه‌ مدیریت خدمات کشوری پس از انصراف دولت از استرداد آن که طبق اصل 85 قانون اساسی، در کمیسیون مشترک بررسی و تصویب شده بود، در جلسه‌ علنی 18 بهمن به رای گذاشته شد و نمایندگان به اجرای آزمایشی آن برای مدت 5 سال رای دادند و لایحه برای تایید به شورای نگهبان فرستاده شد.

حمایت معلمان از لایحه مدیریت خدمات کشوری به نقش این لایحه در ترمیم  و همسان سازی حقوق معلمان با سایر کارکنان دولت برمی‌گردد در حال حاضر میانگین حقوق معلمان بین 250 تا 300 هزار تومان است ، این در حالی است که هر ساله نرخ تورم بیش از افزایش حقوق معلمان بوده است. همچنین براساس اعلام مشاور وزیر رفاه در امور اجتماعی، خط فقر امسال در تهران و سایر کلان شهرها نزدیک به  400 هزار تومان است‌.

بدین ترتیب دریافتی بیش از 80 درصد معلمان زیر خط فقر است. البته این میزان دریافتی مربوط به معلمان رسمی می‌شود و بی‌تردید حقوق معلمان حق‌التدریسی کمتر از این مبلغ است. چشم امید معلمان برای ترمیم حقوق خود همسان با سایر کارکنان دولت به تصویب و اجرای لایحه مدیریت خدمات کشوری است که نظام هماهنگ پرداخت را به کلیه کارکنان دولت تسری می‌دهد.

همچنین شنیده شده که معلمان در اعتراض به برگشت لایحه خدمات کشوری امروز تجمعی مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار می‌کنند.

از سوی دیگر رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از تعطیلی برخی کلاس‌های درس توسط معلمان گفت: چنین مسائلی را می‌توان با گفتمان فرهنگی رفع کرد و در جایی که معلمان پذیرفته‌اند به کلاس‌های درس روند، ‌تعطیلی کلاس‌ها توسط آنها به هیچ وجه شایسته نیست.

اسدالله عباسی به ایسنا گفت: در حالی‌که کمیسیون آموزش مجلس و دولت به دنبال رفع مشکلات فرهنگیان هستند، چه لزومی برای تعطیلی کلاس‌های درس وجود دارد و دانش‌آموزان چه گناهی را مرتکب شده‌اند که کلاس‌ها تعطیل شده است؟

کد خبر 16227

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز