شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۷
۰ نفر

گروه اجتماعی: پنجمین تجمع معلمان در اعتراض به تاخیر در تصویب لایحه نظام هماهنگ پرداخت و تخصیص نیافتن بودجه برای اجرای آن صبح پنج شنبه برگزار شد.

این تجمع که در مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اعلام تشکیل نشستی در روز 22 اسفند برای حل مشکل معلمان خاتمه یافت.

علی پور سلیمان ، عضو شورای مرکزی سازمان معلمان ایران به همشهری گفت: معلمان تا ساعت 10:30 طرح سکوت را اجرا کردند.

وی افزود: با هماهنگی هیات رئیسه مجلس ،نمایندگان سازمان معلمان و کانون صنفی معلمان با محسن کوهکن به نمایندگی از هیات رئیسه مجلس نشستی برگزار کردند.

پورسلیمان در باره این نشست گفت: قرار شد که ساعت 14 روز سه‌شنبه نشستی بین نمایندگان تشکل‌های معلمان با هیات رئیسه مجلس، وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درمحل مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات معلمان برگزار شود.

از سوی دیگر محمد داوری ،مسئول کمیته اطلاع رسانی سازمان معلمان ایران به خبرنگار همشهری گفت: به ابتکار سازمان معلمان ایران تجمع کنندگان در یک کار نمادین به مسئولان دولت و مجلس، یک گوش به عنوان عیدی تقدیم کردند. البته این کار بعد از دادن کارت قرمز در تجمع روز سه شنبه توسط کانون صنفی معلمان ایران انجام شد.

وی تصریح کرد: ادامه تجمعات معلمان بستگی به نتایج نشست روز سه شنبه دارد و امیدواریم به نتایج قابل قبولی دست یابیم.

داوری با تکذیب شایعه تعطیلی مدارس اظهار داشت: در حال حاضر این موضوع به هیچ وجه از سوی تشکل های معلمان مطرح نیست.

براساس شنیده‌ها مأموران نیروی انتظامی نیمه شب چهارشنبه با ارایه حکم دادگاه انقلاب به منزل 6 نفر از مسئولان تشکل های معلمان مراجعه کرده و آنان را به معاونت کشیک امور قضایی دادگاه انقلاب بردند. براساس این گزارش مسئولان تشکل های معلمان پس از حدود 5 ساعت، آزاد شدند. 

از سوی دیگر محمود فرشیدی ،وزیر آموزش و پرورش در حاشیه اختتامیه جشنواره علمی ــ پژوهشی بسیج فرهنگیان درباره این که برای پاسخگویی به اعتراض ها و تجمعات اخیر معلمان در مقابل مجلس شورای اسلامی چه تدبیری اندیشیده است، تصریح کرد: ترجیح می‌دهم در این باره سکوت کنم. 

به گفته وی کسی که ردای معلمی می‌پوشد باید به خواص این شغل نیز آگاهی داشته باشد؛ اگر معلمان به واقع خواهان حقوق بودند، حرفه‌های آزاد را که پول‌سازترند انتخاب می‌کردند.

فرشیدی با اشاره به محترم بودن معلمان نزد 80 درصد مردم جامعه تأکید کرد: نباید در جامعه تشویش ایجاد کرده و وقت دانش‌آموزان را با تعطیلی کلاس های درس به هدر داد.

کد خبر 17469

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز