سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۲:۴۶
۰ نفر

گروه اجتماعی: در صورت تصویب طرح بازنشستگی زود هنگام فرهنگیان در هیئت دولت، 145هزار فرهنگی بازنشسته می‌شوند.

این در حالی است  که اگر این طرح  تا پایان امسال تصویب شود، شامل 145هزار فرهنگی خواهد شد و چنانچه سال آینده تصویب شود، مشمول 110 هزار فرهنگی خواهدشد.

محمدرضا محدث خراسانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش در این باره گفت: حدود 10 درصد نیروی انسانی 1/ 1میلیون نفری آموزش و پرورش تا پایان برنامه چهارم به سن خدمت بیش از 25 سال می‌رسند.

وی افزود: بر این اساس پیشنهاد داده شده تا با هدف تکریم فرهنگیان، با 5 سال ارفاق و در اصل با 30 سال خدمت این عده بازنشسته شوند که البته بار مالی آن برای دولت به جهت اینکه میانگین حقوقی این عده 2برابر کسانی است که اکنون استخدام می‌شوند، و به جهت استخدام یک نفر به ازای هر 2 نفر بازنشسته، چندان سنگین نیست.

محدث خراسانی ادامه داد: در صورت تصویب این طرح در هیات دولت، سال آینده حدود 110هزار فرهنگی با 30روز حقوق و پاداش پایان خدمت بازنشسته خواهند شد.

وی با اشاره به تغییر نگرش برنامه چهارم از دروس نظری به فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: سال آینده 2 هزار نیروی جدید از محل مانده پست‌ها از طریق آزمون برای مناطق محروم با اولویت نیروهای حق التدریسی استخدام خواهندشد.

به گفته وی 1500 نفر در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و 500 نفر نیز برای معاونت پرورشی جذب می‌شوند.

همچنین حسین هراتی، قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در این زمینه گفت: در صورت تصویب طرح بازنشستگی 25 سال فرهنگیان، آموزش و پرورش معادل تعداد بازنشستگان درخواست مجوز استخدام و به کارگیری حدود 55 هزار نیروی انسانی می‌کند که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز و نیروی انسانی جایگزین، آماده اجرای آن خواهیم بود.

کد خبر 15667

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز