دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۴
۰ نفر

گروه اجتماعی: اداره کل امور رفاهی و تعاون وزارت آموزش و پرورش در گزارشی شاخص اقدامات رفاهی انجام یافته ویژه فرهنگیان در سال 85 را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی‌وزارت آموزش و پرورش، پذیرش بیش از 6 میلیون و 20 هزار از فرهنگیان و افراد تحت تکفل آنان در درمانگاه‌های فرهنگیان که رشدی معادل 10 درصد را نسبت به گذشته نشان می‌دهد، ‌حذف سقف سنی بیمه عمر فرهنگیان، تامین و اختصاص بالغ بر 40 میلیارد ریال برای تامین بخشی از هزینه‌های درمانی مازاد بر پوشش بیمه‌ای فرهنگیان، ارتقای پوشش بیمه درمان فرهنگیان، پرداخت 44میلیاردو 458میلیون ریال کمک بلاعوض به 9300 نفر از فرهنگیان مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شرکت‌های تعاونی مسکن فرهنگیان و تحول 12 هزار واحد مسکونی به اعضای این تعاونی‌ها از جمله اقدامات به عمل آمده در سال 85 است.

همچنین طبق توافق وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و مسکن و شهرسازی مقرر شد تا خانه‌های سازمانی فرسوده با قدمت بالای 25 سال ساخت تخریب و به میزان 12 برابر وضعیت فعلی احداث و در اختیار متقاضیان قرار گیرد که این طرح در 4 استان آغاز شده است.

بر این اساس، در سال 85 میزان اعتبار تسهیلات قرض‌الحسنه تخصیص ویژه کارکنان آموزش و پرورش از 80 میلیارد ریال به هزار میلیارد ریال افزایش یافت که بالغ بر 12 برابر سال 84 می‌باشد. سقف فردی در سال 84 دو میلیون ریال بوده است که در سال 85 به 5 میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.

همچنین طبق این گزارش در سال 86 به منظور اسکان فرهنگیان بیش از 6 هزار مدرسه در قالب 60 هزار کلاس آمادگی ارائه خدمت و پذیرایی از 10 میلیون نفر را دارد.

کد خبر 18656

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز