چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

گروه اجتماعی: همزمان با روز معلم، جمعی از معلمان در اعتراض به اجرا نشدن لایحه نظام هماهنگ پرداخت، و مشکلات صنفی خود، در مقابل سازمان آموزش و پرورش شهر تهران تجمع کردند.

 براساس این گزارش، حدود3 هزار معلم حاضر در این تجمع خواستار رسیدگی به حل مشکلات خود شدند.
معلمان در این تجمع با در دست داشتن پارچه نوشته‌ها و سر دادن شعارهایی در باره مسائل صنفی، خواهان اجرای نظام هماهنگ پرداخت و رسیدگی به مشکلات خود بودند.
یک معلم در گفت وگو با همشهری با تاکید بر صنفی بودن تجمع معلمان اظهار کرد: معلمان خواهان اجرای نظام هماهنگ پرداخت حقوق هستند.
وی افزود: ما می‌خواهیم بدانیم که نظام پرداخت پلکانی حقوق معلمان برمبنای چه قانونی انجام می‌شود.
یکی دیگر از معلمان نیز گفت: ما فقط به دنبال حل مسایل و مشکلات صنفی هستیم و وزیر آموزش و پرورش باید این موضوع را به جد پیگیری کند و دادن وعده دردی از معلمان دوا نمی کند.
در همین حال وزیر آموزش و پرورش معتقد است با افزایش منزلت معلمان، مشکلات معیشتی آنان حل می‌شود.
محمود فرشیدی در آیین تجلیل از معلمان نمونه شهر تهران در اردوگاه شهید باهنر گفت:‌  دلیل بسیاری از نابسامانی‌ها ناآگاهی افراد نسبت به مقام علم و معلم است.
وی افزود: اگر به معلمان ثروت دنیا را دهند ولی منزلت نداشته باشند هیچ معلمی راضی نخواهد بود.
فرشیدی با اشاره به این موضوع که در نظرسنجی‌ها محبوب‌ترین قشر جامعه معلمان هستند، گفت: باید شأن، مرتبه و جایگاه معلم را ارتقا دهیم.
وی افزود: در سال گذشته 10 درصد فوق‌العاده جذب معلمان بیشتر از سایر کارکنان دولت بود که امسال نیز تمهیدات خوبی برای معلمان اندیشیده شده است

آزادی معلمان بازداشت شده
از سوی دیگر سخنگوی قوه قضاییه از آزادی معلمان بازداشت‌‏شده خبر داد.
علیرضا جمشیدی در جمع خبرنگاران در مورد معلمان بازداشت‌‏شده، گفت: امیدواریم در روزهای آینده و به میمنت روز معلم، شاهد آزادی این معلمان باشیم. البته قرارهای بازداشت این معلمان در شرف تبدیل به قرارهای دیگری است تا مقدمات آزادی آنها فراهم شود.
سخنگوی قوه قضاییه در مورد اتهامات معلمان بازداشت‌‏شده، ‌‏گفت: عمده اتهامات آنها، جرایم علیه امنیت است.

صدور احکام افزایش حقوق
همچنین رئیس آموزش و پرورش شهر تهران از صدور احکام افزایش حقوق معلمان تهرانی خبر داد.علی اصغر یزدانی گفت: افزایش حقوق معلمان از این ماه اعمال می‌شود.

کد خبر 21061

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز