سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

گروه اجتماعی: دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تدوین برنامه درسی ملی در سال 86 خبر داد.

بهرام محمدیان گفت: نقاط ضعف و قوت آیین‌نامه اجرایی مدارس پس از گذشت چند سال از اجرا، مشخص شد و در کمیسیون‌های آموزش و پرورش در دست بازنگری و اصلاح است.

وی با اشاره به تطبیق کتاب‌های درسی از نظر محتوا با اهداف و برنامه‌ها اظهار داشت: بدین منظور برای تولید هر کتاب درسی باید چارچوب‌های مشخصی در نظر گرفته شود و پس از تولید، کتاب‌ها در شورای عالی آموزش و پرورش بررسی شود.

به گفته وی تاکنون نظارت و تغییرات در کتاب‌های درسی از سوی شورای عالی آموزش و پرورش تنها در حد اصلاح بوده؛ اما در آینده این تغییرات بنیادی خواهد بود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش همچنین با اشاره به اصلاح آیین‌نامه اجرایی مدارس افزود: افزایش اختیارات مدیران و معلمان با رویکرد تمرکززدایی در اداره مدرسه از موارد اصلاحی در این آیین‌نامه است که در صورت تصویب، تحولات چشمگیری در مدارس به وجود خواهد آورد.

وی همچنین درباره اجرای طرح «مدرسه زندگی» در مدارس به ایسنا گفت: این شورا معتقد به گسترش فعالیت‌های پرورشی و آموزشی بوده و طرح مدرسه زندگی نیز با این هدف ارائه شده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش طرح «جمعه با مدرسه» را نیز جزئی از طرح مدرسه زندگی دانست و بیان کرد: دانش‌آموزان و معلمان برای انجام بسیاری از فعالیت‌های ورزشی، پرورشی و حتی برگزاری نشست‌های خود در ساعاتی جز ساعات مدرسه با مشکل مکان مواجه‌اند و در این شرایط این سؤال مطرح شد که آیا در مدارس باید فقط از ساعت 8 صبح تا  یک بعد از ظهر باز باشد؛ بر این اساس به این نتیجه رسیدیم که باید امکان استفاده 24 ساعته از فضای مدارس ایجاد شود.

وی با بیان این که از زمان فعال شدن معاونت پرورشی طرح‌ها و لوایحی در این زمینه در دست بررسی است، گفت: در کمیسیون درسی شورای عالی رویکرد پرورشی در مدارس را بررسی می‌کنیم.

محمدیان همچنین از تصویب طرح جامع استفاده از فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش در کمیسیون‌ها خبر داد و با اشاره به استفاده کنونی از این فناوری در مدارس به صورت شبکه رشد، سیستم اتوماسیون اداری، مدارهای آموزشی مدارس و ... گفت: این طرح افق های جدیدی را در استفاده از فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش باز می‌کند و با برطرف شدن ایرادات وارد بر آن، اکنون در انتظار طرح آن در شورای عالی است.

وی تأکید کرد: نتایج این سند تلاش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آموزش و پرورش را مبتنی بر فناوری‌های IT و ICT قرار خواهد داد.

کد خبر 18723

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز