جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

گروه اجتماعی: معاون آموزش و پرورش عمومی وزارت آموزش و پرورش، از افزایش میزان مردودی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی خبر داد.

حسین احمدی با اشاره به این که میزان مردودی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی 5/2درصد است، (5/97درصد قبولی)گفت: اما میزان مردودی در پایه اول ابتدایی بیش از سایر پایه‌های تحصیلی است.

به گفته وی در پایه اول چون دانش آموزان از محیط خانواده وارد دبستان می‌شوند به دلیل دوری از خانواده و تغییر محیط مقداری استرس دارند.

وی دو زبانه بودن را یکی دیگر از دلایل افزایش مردودی‌های این پایه عنوان کرد و افزود: دانش آموزان در بسیاری از مناطق شهری و روستایی2 زبانه‌اند و در این زمینه مشکل دارند و مدتی طول می‌کشد تا زبان فارسی را به خوبی بیاموزند.

وی تصریح  کرد: زبان فارسی کلید فهم بسیاری از مسایل است و تا زمانی که دانش‌آموزان زبان فارسی را یاد نگیرند نمی‌توانند بسیاری از دروس و علومی که در این دوره آموزش می‌دهند را بیاموزند.

احمدی در ادامه گفت: در بسیاری از مناطق خزانه یا گنجینه لغات دانش آموزان محدود است و نمی‌توانند با حجم مطالب و دانستنی‌هایی که باید بیاموزند مأنوس شوند.

به گفته معاون آموزش و پرورش عمومی در حالی که گنجینه لغات دانش آموزان در این دوره در شهرها بین 800 تا 900 لغت است اما در برخی مناطق حداکثر 500 لغت است.

وی وجود کلاس‌های چند پایه، بی‌توجهی والدین به سرنوشت تحصیلی فرزندان‌شان و تخصصی شدن آموزش و پرورش را از عمده دلایل افزایش مردودی دانش آموزان پایه اول ابتدایی اعلام کرد.

وی افزود: با وجود بهبود درصد قبولی دانش‌آموزان، افزایش نرخ تورم، رشد سطح عمومی قیمت‌ها و خدمات، سبب شده شکست‌های تحصیلی هر ساله رقم هنگفتی خسارت وارد کند.

کد خبر 15866

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز