علی اصغر محمدی: کلاس‌های ویژه‌ای برای دانش‌آموزان سال اول دبیرستان به منظور کاهش تعداد مردودی‌ها برگزار می‌شود.

محمود فرشیدی، وزیر آموزش و پرورش در آیین نمادین نواخته شدن زنگ هفته جهانی ایمنی راه‌ها گفت: در مقطع متوسطه، دانش‌آموزان سال اول بیشترین تعداد مردودی‌ها را دارند و بر همین اساس کلاس‌های ویژه‌ای قبل از امتحانات برای این افراد در نظر گرفته شده است و با این برنامه‌، ریزش تحصیلی در این دوره کاهش می‌یابد.

فرشیدی در باره مردودی دانش آموزان افزود: طرح ارزشیابی توصیفی دوره تحصیلی ابتدایی در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح است و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است این نوع ارزشیابی توصیفی بدون نمره در دوره‌های راهنمایی تحصیلی نیز آزمایش شود.

وی همچنین از تصمیم آموزش و پرورش برای اجرای طرح مدرسه زندگی خبر داد و گفت: رعایت ایمنی و حفظ امنیت کشور یکی از مهم ترین آموزش‌های مدرسه زندگی است.

فرشیدی افزود: می‌توان با آموزش به دانش‌آموزان، ایمنی زندگی آینده آنان را تأمین کرد و در این زمینه پلیس راهنمایی و رانندگی تلاش‌های گسترده‌ای با همکاری وزارت آموزش و پرورش انجام داده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به همکاری وزارت راه و ترابری و پلیس راهنمایی و رانندگی در شناساندن قوانین مقررات ترافیکی به دانش‌آموزان اظهار کرد: در این باره فعالیت‌های گسترده‌ای انجام شده است، به عنوان نمونه می‌توان از طرح همیار پلیس و همکاری حدود 6 میلیون دانش‌آموز در نوروز امسال نام برد که نقش ارزنده‌ای را در کاهش تلفات جاده‌ای داشت.

همچنین در این مراسم محمد رحمتی، وزیر راه و ترابری با اشاره به این که آموزش دانش‌آموزان در زمینه رعایت نکات ایمنی، کنترل‌ حوادث جاده‌ای و کاهش محدودیت‌های پلیس راهنمایی و رانندگی است، گفت: ایجاد فضای امن برای راه‌ها و جاده‌های کشور و تأمین ایمنی آنها وظیفه همه است و در این زمینه دستگاه‌های اجرایی کشور باید در قبال خواسته‌های مردم برای تأمین امنیت شهر پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر ارتقای پایه‌های آموزشی اظهار امیدواری کرد دانش‌آموزان همواره به عنوان یک همیار پلیس آموزش دهنده به والدین و اطرافیان خود در زمینه رعایت مقررات ایمنی از جمله سرعت در جاده‌ها باشند.

به گفته وی وزارت راه  معتقد است که با آموزش دانش‌آموزان به عنوان آیند‌ه‌سازان کشور، محدودیت‌های راهنمایی و رانندگی به خوبی کاهش می‌یابد و در نتیجه پلیس راهنمایی و رانندگی کشور تنها نقش نظارتی بر امنیت جاده‌ها ایفا خواهد کرد.

رحمتی تصریح کرد: استحکام بخشی به پایه‌های آموزش و پرورش دانش‌آموزان در این زمینه، نه تنها برای این گروه سنی بلکه برای تمام جامعه اثربخش است و موفقیتی که در خصوص کاهش تلفات جاده‌ای در ایام نوروز به دست آمد، مجدداً تکرار خواهد شد.

اعطای درجه به همیاران پلیس

معاون راهنمایی و رانندگی ناجا نیز در این آیین از اعطای درجه به همیاران پلیس خبر داد.
سردار محمد رویانیان گفت: دانش آموزان همیار پلیس از همیار سوم به همیار دوم و بعد از آن به همیار یکم ارتقا خواهند یافت و در مراحل بعدی پلیس‌یار پیشتاز و پیشتازان آموزش و پرورش با درجاتی مشخص خواهند شد.

وی گفت: کاهش آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات برای اولین بار در ایران، شاخص بسیار ارزشمندی به شمار می‌رود.

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این مراسم با تأکید بر این که افزایش حقوق معلمان از رویکردهای اصلی درازمدت دولت است، در خصوص رقم افزایش حقوق معلمان در سال‌جاری گفت: جداول افزایش حقوق معلمان در دست تهیه است و اجازه دهید فعلاً رقمی در این زمینه اعلام نکنم.

کد خبر 20311

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز