مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: میدان‌های انقلاب و تجریش در صورتی که نقدینگی مورد نیاز مترو تأمین شود صاحب خط مترو خواهند شد.

به گزارش فارس مدیرعامل مترو سه‌شنبه 22 اسفند در مراسم افتتاح کارخانه واگن‌سازی تهران گفت: در صورت تامین نقدینگی مورد نیاز در سال 86 بخشی از خط 4 مترو در خیابان انقلاب و بخشی از خط یک مترو به سمت تجریش افتتاح و آماده بهره‌برداری می‌شود.
 
محسن هاشمی در مراسم افتتاح کارخانه واگن سازی تهران گفت: با حمایت دولت، شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران مسیرهای موجود مترو در پایتخت در 3 خط تکمیل شده و هرساله به طور متوسط حدود 10 کیلومتر خط مترو و 5 ایستگاه افتتاح شده است.
وی ادامه داد: امروز تهران دارای 90 کیلومتر خط مترو با 46 ایستگاه فعال است که امیدواریم در سال آینده 3 ایستگاه باقیمانده از این خط نیز به بهره‌برداری برسد.

مدیر عامل شرکت متروی تهران و حومه افزود: هم اکنون به دلیل کمبود واگن و لوکوموتیو متروی تهران فقط با 50 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کند که در صورت تامین نقدینگی از سوی دولت و فعال کردن کارخانجات داخلی امکان استفاده از ظرفیت کامل خطوط متروی تهران فراهم خواهد شد.

به گفته هاشمی، در صورت تامین نقدینگی مورد نیاز بخشی از خط 4 مترو در خیابان انقلاب و بخشی از خط یک به سمت تجریش را در سال 86 افتتاح خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت متروی تهران و حومه گفت: بخشی از خط یک به سمت تجریش اواخر سال 86 و به تدریج مابقی آن ظرف 2 سال آینده راه اندازی خواهد شد همچنین در سال 87 نیز متروی مسیر شرق تهران تا خیابان دماوند باید به بهره برداری برسد که تمام این برنامه‌ها در شرایطی است که اگر واگن‌ها به موقع تامین نشود نمی توانیم مسیرهای مذکور را افتتاح کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در طرح جامع که با همکاری که با سیسرا مشاور فرانسوی شرکت مترو بررسی شده، برای تهران 8 خط مترو با 4 خط متروی اکسپرس که به شهرک‌های اقماری هم سرویس دهی داشته باشد و در مجموع به طول 430 کیلومتر در نظر گرفته شده است.
مدیر عامل شرکت متروی تهران و حومه درخصوص وضعیت مترو تهران در خطوط مختلف از لحاظ تامین واگن گفت : در خط یک از تجریش تا حرم مطهر در مجموع به 78 قطار نیاز داریم که 52 قطار تا کنون خریداری شده و 26 قطار دیگر نیاز است که برای تامین آنها به 155 میلیون دلار اعتبار نیاز داریم .

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست دولت درکاهش و صرفه جویی مصرف سوخت ، مساله تامین اعتبار واگن های متروی تهران در سال 86 مورد توجه جدی دولت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم بودجه لازم در اختیار متروی تهران قرار بگیرد تا ما نیز بتوانیم اعتبار اسنادی را برای واگن سازی تهران تامین کنیم ، اظهار داشت : در این صورت مترو توان پاسخگویی به 2 میلیون سفر در روز و 700 میلیون سفر در سال را خواهد داشت که این رقم معادل 500 میلیون لیتر صرفه جویی سالانه در مصرف سوخت است.

به گفته هاشمی، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مالی شهرداری تهران موجب شد تا وعده‌هایی که برای سال جاری داده شده بود عملیاتی شود به طوری که کار مسافرگیری و ارائه خدمات به شهروندان نه تنها در تهران بلکه در مسیر کرج - تهران نیز دچار اختلال نشود و در اسفندماه نیز با اعزام هر 5/3 دقیقه یک قطار به وعده‌ای که در زمینه کاهش سرفاصله زمانی حرکت قطارهای مترو داده بودیم ، عمل کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران از چینی ها در خصوص تامین فاینانس مورد نیاز برای خرید واگن های مترو گلایه کرد و گفت: در 2 سال گذشته از سوی دوستان چینی در مورد فاینانس کم کاری صورت گرفته است و ما را در متروی تهران تنها گذاشته‌اند.

کد خبر 17748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز