گروه شهری: اولین بخش از طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران که در قالب مجموعه‌ای منسجم مراحل نهایی آماده‌سازی را طی می‌کند، تا پایان سال 85 به شورای اسلامی شهر تهران تقدیم می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این مطلب اظهار داشت: نخستین بخش طرح جامع، دو مبحث مهم سامانه حمل و نقل ریلی پایتخت و «شبکه یکپارچه حمل و نقل شهری» را در بر می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: طرح جامع باعث شناخت مسائل ترافیک و حمل و نقل عمومی و تبیین دیدگاه مدیریت شهری نسبت به موضوع مهم حمل و نقل همگانی و ترافیک پایتخت می‌شود.

به گفته وی طرح جامع از جنس کارهای زودبازده نیست و با تدوین سیاست‌ها و ترسیم چارچوب‌ها، از اعمال سلیقه‌های شخصی و اجرای تصمیمات فردی که معمولا آثار و تبعات منفی در بردارد جلوگیری می‌کند.

معاون شهردار تهران با تاکید بر این که در جهان امروز برای مترو به عنوان سیستم حمل و نقل انبوه بر جایگزین بهتری تعریف نشده، تصریح کرد: براساس تجارب جهانی و بر مبنای نیازهای بومی، تکمیل شبکه مترو به طور جدی در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

تشکری هاشمی با اشاره به اهمیت مترو در جا به جایی انبوه شهروندان و ضرورت توسعه آن در چهارگوشه شهر، اضافه کرد: بر این اساس، علاوه بر 7 خط مصوب، 4 خط سریع‌السیر و یک خط جدید و در مجموع 12 خط مترو در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران پیش‌بینی شده است.

معاون شهردار تهران سیستم‌های حمل و نقل ریلی سبک (LRT) و حمل و نقل سریع‌ اتوبوسی (BRT) را از جمله سیستم‌های مکمل مترو برشمرد و اظهار داشت: در این میان توسعه خطوط ویژه در معابر شریانی و بزرگراهی در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

تشکری هاشمی با اظهار خوشحالی از به راه افتادن چرخ‌‌های قطار تبصره 13 با همراهی و همکاری وزارت کشور افزود: بالاخره انتظار ما و مردم تهران از تبصره 13 پس از ماه‌ها به سر آمده و در واپسین ماه‌های سال شاهد تحقق گام به گام مفاد این تبصره هستیم.

به گفته وی علاوه بر سه هزار دستگاه تاکسی نوسازی شده در ده ماهه امسال، دو هزار دستگاه تاکسی دیگر نیز تا پایان سال جاری وارد سامانه تاکسیرانی می‌شوند و نخستین بخش از 1500 دستگاه خودروی ون که هر یک ظرفیت 10 مسافر را دارند، برای اولین بار در اسفندماه وارد شبکه حمل و نقل شهری می‌شوند.

کد خبر 14850

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز