همشهری آنلاین: با تصویب هیات وزیران، معادل ریالی مبلغ یکصد و پنجاه میلیون دلار برای توسعه حمل و نقل عمومی شهری و کمک به تعویض خودروهای فرسوده با گازسوز اختصاص یافت.

به گزارش دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت،هیات وزیران معادل ریالی مبلغ 150 میلیون دلار را جهت توسعه حمل و نقل عمومی شهری و کمک به تعویض خودروهای فرسوده با گازسوز اختصاص داد.

بر اساس این مصوبه دولت مکلف شد ، حد اکثر تا مبلغ یک هزار و صد و هفتاد و شش میلیارد و پانصد میلیون ریال از این اعتبارات را جهت تامین بخشی از 6500 دستگاه اتوبوس موضوع ماده 2 آئین نامه اجرایی تبصره 13 قانون بودجه سال 1385 کل کشور ، پرداخت نماید.

همچنین این مصوبه ، سقف تسهیلات خرید خودروهای جمعی کوچک را،حد اکثر 50 میلیون ریال برای هر دستگاه ون و 120 میلیون ریال برای هر دستگاه مینی بوس معین کرد،که این تسهیلات علاوه بر تسهیلات بانکی موضوع ماده 4 آئین نامه اجرایی تبصره 13 قانون بودجه سال 1385 کل کشور جهت خرید خودروهای مذکور می باشد.

همچنین وزارت کشور به عنوان مسئول اجرای این آئین نامه،مکلف گردید تا در روند اجرایی بسته سیاستی دولت برای توسعه حمل و نقل عمومی و خارج کردن خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل تسریع نماید.

این تصویب نامه توسط معاون اول رئیس جمهور جهت اجرا ابلاغ گردیده است.

کد خبر 18589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز