مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده گفت: برنامه جدید جایگزینی خودروهای فرسوده از تیرماه آغاز می‌شود.

سید رضا فاطمی در گفت‌وگو ایسنا در مورد برنامه سال 86 این طرح گفت: برنامه‌های سال 86 در زمینه طرح خودروهای فرسوده تدوین و به دولت ارائه شده است که مراحل تصویب را سپری می‌کند.

فاطمی در خصوص خودروهای مشمول طرح جایگزینی در سال 86 به ایسنا گفت: بر این اساس تاکسیهای با سن 15 سال و بیشتر، یعنی مدل سال 71 شمسی به قبل، وانت‌بارهای با عمر 20 سال و بیشتر یعنی مدل 66 شمسی و پایین‌تر، سواریهای بیش از 4 سیلندر یا دو دیفرانسیل با عمر 25 سال و بالاتر یعنی مدل 61 شمسی به قبل و سواریهای 4 سیلندر و کمتر با سن 30 سال و بالاتر یعنی مدل سال 56 به قبل در سال جاری مشمول طرح جایگزینی خودروهای فرسوده هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به روند خوب پیشرفت برنامه‌های سال 85 و در صورت تصویب، برنامه جدید در سال 86 از تیرماه قابل اجرا خواهد بود.

فاطمی درباره جمع‌آوری خودروهای فرسوده حمل‌ونقل عمومی همچون مینی‌بوس و اتوبوس نیز گفت: پیشنهادات لازم در این رابطه به دولت داده شده است که در صورت تصویب، حتما پیگیری و انجام خواهد شد.

مجری طرح جایگزینی خودرهای فرسوده افزود:‌ با وجود پیگیری شرکت‌های خودروساز در مورد تعهدات توافق شده از قبل در جهت ساخت و ارائه خودروهای جدید به میزان 250 هزار دستگاه تا پایان سال 85، این رقم محقق نشد اما امیدواریم تا تیرماه امسال هدف مورد نظر محقق شود.

وی ضمن اشاره به تولید روزانه 2 هزار دستگاه خودروی گازسوز، از جمع‌آوری روزانه همین میزان خودروی فرسوده و معرفی جهت دریافت وام خودرو خبر داد و گفت: تا 2 ماه آینده کار به برنامه‌های از پیش‌ تعیین شده می‌رسد.

کد خبر 20127

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز