یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

گروه سیاسی: سخنگوی وزارت خارجه تأکیدکرد: هیأت ایرانی در کنفرانس بغداد با هیأت آمریکایی به صورت مستقیم و رودررو مذاکره نکرده است.

سیدمحمدعلی حسینی روز گذشته در آخرین نشست خبری هفتگی با خبرنگاران درسال 85 که ایرنا خبر آن را منتشرکرد با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی‌ایران از هر تلاشی برای خارج‌کردن عراق از مشکلات فعلی و هرگونه طرحی که به تقویت دولت عراق و تثبیت امنیت در این کشور بیانجامد گفت: در چارچوب اجلاس بغداد تمامی‌کشورها مواضع خود را اعلام کردند و ایران نیز نظرات خود را درباره برقراری امنیت و ثبات در این کشور مطرح کرد و هیچگونه مذاکره مستقیمی‌میان نمایندگان ایران و آمریکا صورت نگرفت.

این درحالیست که به گزارش خبرگزاری مهر سفیر آمریکا در عراق با تاکید بر اینکه در نشست بغداد با هیأت ایرانی برای چند دقیقه مذاکره کرده است به این مسئله اعتراف کرد که در این نشست به موضوعات مهم بین تهران و واشنگتن اشاره نشد.

زلمای خلیل‌زاد در گفتگو با شبکه تلویزیونی

ان بی سی گفت: در کنفرانس بغداد درباره امنیت عراق که مربوط به کشورهای همسایه و دیگر کشورهای بزرگ می شود، با همتای ایرانی خود برای چند دقیقه مذاکره کردیم. درعین حال زلمای خلیل زاد به این مسئله اعتراف کرد که در جریان این مذاکرات، به موضوعات مهمی بین ایران و آمریکا پرداخته نشد.

خلیل زاد در این مصاحبه همچنین باردیگر ادعای مجهز شدن شورشیان عراقی به سلاح‌های ایرانی را تکرار کرد و گفت: در عین حال هیأت ایرانی مسئله بازداشت بعضی از مسئولان ایرانی را مطرح کرد که من نیز به آنها در این مورد پاسخ گفتم.

پیگیری وضعیت عسکری

سخنگوی وزارت خارجه اخبار منتشر شده از سوی برخی رسانه‌های غربی مبنی بر همکاری عسکری معاون وزیر دفاع سابق با سرویس‌های جاسوسی آمریکا را اخباری غیرقابل اعتماد دانست و افزود: آنچه مهم است این است که ما از طریق مجاری رسمی و براساس وعده دولت ترکیه پیگیر موضوع مفقود شدن وی هستیم.

کد خبر 17582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز