گروه حوادث: مسئولان مساجد وقتی از زبان جوان 26 ساله می‌شنیدند که وی می‌خواهد یکی از مسئولان را برای سخنرانی به مسجد آنها دعوت کند، ناخواسته وارد دامی می‌شدند که او برایشان پهن کرده بود.

اواخر سال گذشته صاحب یک فروشگاه لوازم صوتی به اداره آگاهی اصفهان رفت و از مرد جوانی به اتهام سرقت تعدادی باند و آمپلی فایر به ارزش چندین میلیون تومان شکایت کرد. او به مأموران گفت: چند روز پیش مرد جوانی به مغازه‌ام آمد و گفت که قرار است در یکی از مساجد شهر مراسم سخنرانی یکی از مسئولان برگزار شود و از من خواست که مسجد را به سیستم‌های صوتی پیشرفته مجهز کنم.

من هم قبول کردم و بعد از امضای قرارداد، سیستم‌ها را سوار وانت کرده و با انتقال به مسجد در آنجا نصب کردم. قرار شد در پایان مراسم، مسئولان مسجد هزینه اجاره سیستم‌ها را پرداخت کنند اما چند روز بعد وقتی برای انتقال تجهیزات به مغازه‌ام و گرفتن کرایه به مسجد رفتم، متوجه شدم که مرد جوان با فریب مسئولان مسجد، همه سیستم‌ها را به سرقت برده و ناپدید شده است.

با شکایت این مرد، تیمی از کارآگاهان مأموریت یافتند پرده از راز این سرقت عجیب بردارند. آنها برای پی بردن به ماجرا، راهی مسجد مورد نظر شدند و به تحقیق از مسئولان آنجا پرداختند. یکی از آنها گفت: از چند هفته پیش، مرد جوانی که خودش را یاسر معرفی می‌کرد به مسجد می‌آمد.

بعد از چند روز، او با من و بقیه مسئولان مسجد طرح دوستی ریخت و مدعی شد که در یکی از سازمان‌ها مشغول به کار است. به او اعتماد کردیم و باورمان شد که حرف‌هایش درست است برای همین یک روز وقتی به ما وعده داد که می‌خواهد یکی از مسئولان را برای سخنرانی به مسجد ما دعوت کند، استقبال کردیم.

وی ادامه داد: یاسر می‌گفت که همه کارها برای حضور مسئول مورد نظر در مسجد ما را انجام داده و حتی روز سخنرانی را هم مشخص کرده است. او حتی اطلاعیه‌هایی که در آن نام سخنران و زمان مراسم نوشته شده بود روی در و دیوار مسجد چسباند تا همه از ماجرای سخنرانی باخبر شوند.

ما هم از اینکه قرار بود یک مسئول در مسجد ما سخنرانی کند، خوشحال بودیم و به پیشنهاد یاسر تصمیم گرفتیم برای روز سخنرانی بهترین سیستم‌های صوتی را اجاره و در مسجد نصب کنیم. برای این کار به همراه یاسر به یک فروشگاه لوازم صوتی رفتیم و صاحب فروشگاه قول داد که مسجد ما را مجهز کند. این مرد همان روز تعدادی باند، آمپلی فایر و دیگر تجهیزات لازم را به مسجد آورد و در محل‌های مناسب قرار داد.

صبح روز بعد، در حالی‌که یک روز به زمان سخنرانی مانده بود، یاسر نزد ما آمد و گفت که تجهیزاتی را که کرایه کرده‌ایم ضعیف است و او با یک فروشگاه دیگر برای انتقال سیستم‌های صوتی قوی‌تر به مسجد صحبت کرده است. سپس با گفتن این جمله که می‌خواهد تجهیزات داخل مسجد را به صاحب فروشگاه پس دهد، همه آنها را بار وانت کرد و از مسجد خارج شد. از آن به بعد او را ندیدیم و وقتی زمان سخنرانی فرارسید و از مسئول مورد نظر خبری نشد، فهمیدیم که در دام یک کلاهبردار گرفتار شده‌ایم. یاسر همه تجهیزات را سرقت کرده و بدون بر جا گذاشتن ردی از خودش ناپدید شده بود.

در حالی‌که تحقیقات برای دستگیری مرد کلاهبردار ادامه داشت، مأموران با شکایت‌های مشابه دیگری نیز روبه‌رو شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که متهم فراری به چند مسجد در شهرهای دیگر هم رفته و با همین شگرد دست به سرقت سیستم‌های صوتی زده است. کارآگاهان بعد از چند ماه جست‌وجو و ردگیری سرنخ‌های به جا مانده از متهم سرانجام توانستند وی را در اصفهان شناسایی کنند. مخفیگاه متهم به محاصره پلیس درآمد و او در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

سرهنگ حسین زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبر گفت: مرد کلاهبردار در بازجویی‌ها اعتراف کرد که بعد از هرسرقت، سیستم‌های صوتی را در اختیار مغازه‌های لوازم صوتی قرار می‌داد و از طریق اجاره دادن این سیستم‌ها به برگزار‌کنندگان مراسم، ماهانه پول هنگفتی به جیب می‌زد.

وی ادامه داد: با دستگیری این مرد که رضا نام دارد تعداد زیادی باند، آمپلی فایر، میکسر و دیگر تجهیزات صوتی به ارزش 250میلیون تومان از وی کشف شد و او اعتراف کرد که در حدود 40میلیون تومان نیز از طریق فروش اموال مسروقه به‌دست آورده است. سرهنگ حسین‌زاده با اشاره به اینکه متهم تا‌کنون به سرقت از مساجد در شهرهای کرج، تهران، اصفهان، قزوین و کاشان اعتراف کرده است از کسانی که با این شگرد هدف سرقت و کلاهبرداری قرار گرفته‌اند خواست از طریق شماره تلفن 2184301-0311 با پلیس آگاهی اصفهان تماس بگیرند.

کد خبر 174892
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز