گروه حوادث: کار و کاسبی مرد شیاد با راه‌اندازی شرکت کاغذی چنان رونق گرفته بود که او در مدت چند‌ماه سه شرکت به ثبت رساند و میلیون‌ها تومان کلاهبرداری کرد.

مدتی قبل مأموران کلانتری 147گلبرگ با شکایت‌های مختلف اما مشابهی روبه‌رو شدند که از فعالیت سه شرکت کاغذی حکایت داشت. بررسی‌ها نشان می‌داد که مدیران این شرکت‌ها به بهانه تهیه وام یا معرفی ضامن برای دریافت وام افراد زیادی را فریب داده و مبالغ مختلفی از آنها دریافت کرده و پس از تعطیل کردن دفتر محل فعالیتشان متواری شده‌اند.

با اعلام این شکایت‌ها، پرونده در اختیار مأموران اداره چهاردهم مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. کارآگاهان در نخستین اقدام تحقیق از مالباخته‌ها را آغاز کردند. یکی از آنها در توضیح ماجرا گفت: 22دی‌ماه 89از طریق آگهی روزنامه‌ها به شرکتی با عنوان رفاه آوران زمان در خیابان هاشمی رفتم. مدیرعامل شرکت شخصی به نام محمودی بود.

وی مبلغ 800هزار تومان پول و 27میلیون تومان سفته از من گرفت و قرار شد کمتر از 15روز برایم وام تهیه کند اما در این مدت هر بار که برای گرفتن وام به دفترش می‌رفتم بهانه می‌آورد و مدعی می‌شد که به‌زودی وام من آماده می‌شود؛ تا اینکه یک روز متوجه تعطیلی شرکت و فرار مدیرعامل آن شدم.

به‌دنبال اظهارات مالباخته‌ها مأموران تحقیقات ویژه‌ای را در این زمینه آغاز کردند. با توجه به تعطیلی هر سه شرکت این حقیقت فاش شد که همه این شرکت‌ها را یک نفر به‌عنوان مدیرعامل اداره می‌کرده است. به‌همین‌خاطر فرضیه سابقه دار بودن متهم قوت گرفت و چهره نگاری با کمک مالباخته‌ها انجام شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که مدیرعامل هر سه شرکت کاغذی مرد سابقه داری به نام رامین است که پیش از این به اتهام جعل اسناد و کلاهبرداری به زندان رفته بود. تحقیقات نشان می‌داد که وی در سال 88با قرار وثیقه از زندان آزاد شده و فراری شده بود.

سرهنگ فریدون رهبریان معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: با توجه به افزایش مالباخته‌ها تحقیقات ویژه برای شناسایی متهم فراری آغاز شد اما مأموران با وجود تحت کنترل قرار دادن پاتوق‌های احتمالی این کلاهبردار موفق به شناسایی و دستگیری وی نشدند. به همین‌خاطر با توجه به‌احتمال افزایش تعداد جرائم ارتکابی از سوی متهم، قاضی پرونده مجوز انتشار عکس این کلاهبردار فراری را صادر کرده و از کسانی که از مخفیگاه وی خبر دارند خواسته است اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055514در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم قرار دهند.

کد خبر 175877
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز