گروه حوادث: صاحب بنگاه املاک که به بهانه سرمایه‌گذاری در ساخت مسکن دست به کلاهبرداری میلیاردی از ده‌ها نفر زده بود دستگیر شد.

این مرد که حسین نام دارد، مدیر یک دفتر مشاور املاک در میدان خراسان بود و به طعمه‌هایش می‌گفت که با سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت‌وساز ساختمان و یا مشارکت در ساخت، ماهانه سود خوبی دریافت خواهند کرد. او از طعمه‌هایش مبالغی از دو تا 20میلیون تومان دریافت می‌کرد و در ماه‌های نخست برای جلب اعتماد آنها مبالغی به‌عنوان سود ناشی از سرمایه‌گذاری به این افراد پرداخت می‌کرد اما بعد از مدتی درحالی‌که مالباخته‌ها دست‌کم یک میلیارد تومان به‌عنوان سرمایه‌گذاری به وی پرداخت کرده بودند، او همه این مبلغ را به جیب زد و متواری شد.

با شکایت مالباخته‌ها، تحقیقات برای دستگیری متهم آغاز شد و مأموران که مشخصات خودروی او را در اختیار داشتند این مشخصات را به پلیس سراسر کشور مخابره کردند. مدتی بعد مأموران کلانتری 159تهران در اتوبان آزادگان متوجه یک خودروی پژو 405شدند که در کنار خیابان توقف کرده بود و راننده درحالی‌که بطری کوچکی در دست داشت از دیگر رانندگان درخواست بنزین می‌کرد.

مأموران به طرف مرد راننده رفتند اما او با مشاهده آنها بدجوری دستپاچه شد و همین مسئله شک مأموران را برانگیخت. آنها شماره پلاک خودروی مرد میانسال را استعلام کردند و متوجه شدند که این مرد همان بنگاه‌داری است که بعد از کلاهبرداری یک میلیاردی، متواری شده است.

متهم دستگیر و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران انتقال یافت و در بازجویی‌ها به کلاهبرداری از ده‌ها نفر اعتراف کرد. سرهنگ رهبریان، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: با توجه به اینکه احتمال می‌رود افراد زیادی فریب این مرد را خورده باشند، مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره او صادر شده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای شکایت از وی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 175323
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز