گروه حوادث: سه مرد سابقه‌دار وقتی فهمیدند صاحب زمین میلیاردی در بیمارستان است، تصمیم گرفتند با اسناد جعلی ملک او را بفروشند اما زیرکی صاحب دفترخانه دستشان را رو کرد.

اواخر سال 87 رئیس دفترخانه‌ای در غرب تهران به دادسرای سعادت‌آباد رفت و خبر از یک مورد جعل داد. وی گفت: 13بهمن ماه شخصی به نام امیرهوشنگ به همراه دو نفر دیگر به دفترخانه‌ام آمد و با نشان دادن سند مالکیت و بنچاق یک زمین هزار متری در کرج که صادره از دفترخانه‌ای در شرق تهران بود از من خواست که به‌صورت وکالتی سند زمین را به نام یکی از دوستان همراهش انتقال دهم.

من بعد از بررسی اسناد و مدارک متوجه جعلی بودن آنها شدم و برای همین به آنها گفتم که باید اسناد را بررسی کنم و خواستم چند روز دیگر به دفترخانه مراجعه کنند اما چند روز که گذشت از آنها خبری نشد و حدس می‌زنم که متوجه شک من شده و فرار کرده‌اند.

بعد از اظهارات این مرد، مأموران اداره سیزدهم پلیس آگاهی وارد عمل شدند و بعد از بررسی سند مالکیت و بنچاق زمین دریافتند که این اسناد به طرز ماهرانه‌ای جعل شده‌اند. آنها مطمئن بودند که پشت پرده این ماجرا جاعلانی حرفه‌ای قرار دارند و با کمک رئیس دفترخانه به چهره‌نگاری از متهمان دست زدند. مأموران در بررسی آلبوم مجرمان سابقه‌دار ردی از 3مجرم حرفه‌ای که بارها به اتهام جعل و کلاهبرداری به زندان افتاده بودند به‌دست آوردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که آنها با هویت جعلی به دفترخانه رفته و قصد داشته‌اند از این طریق زمین فرد دیگری را تصاحب کرده و سپس آن را بفروشند.

با شناسایی هویت متهمان کارآگاهان تحقیقات خود را برای دستگیری آنها آغاز کردند و دو سال بعد موفق به دستگیری یکی از آنها در کرج شدند. در حالی‌که بررسی‌ها برای دستگیری متهمان دیگر ادامه داشت مشخص شد که متهم دیگر این پرونده 20 تیرماه سال گذشته در شهرستان کرج در یک پرونده جداگانه جعل دستگیر شده و در زندان است.

با انتقال متهم به اداره آگاهی مشخص شد که او و همدستانش با اسناد مجعول قصد فروش زمین مرد سالخورده‌ای را داشته‌اند که با زیرکی صاحب دفترخانه ناکام مانده‌اند. هر دو متهم دستگیر شده همدست فراری خود را حجت معرفی کردند و مدعی شدند که نقشه این کلاهبرداری را حجت طراحی کرده و او بوده که سند واقعی زمین را به‌دست آورده و نقشه کشیده بود تا با جعل آن، زمین را به فروش برسانیم.

ماموران در ادامه موفق به شناسایی صاحب اصلی زمین مورد نظر شدند. این مرد به علت کهولت سن و بیماری در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری و تحت درمان بود. مأموران راهی بیمارستان شدند اما مرد سالخورده مدعی شد که حجت را نمی‌شناسد و نمی‌داند که او چگونه سند واقعی زمینش را به‌دست آورده است.

سرهنگ فریدون رهبریان، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران با اشاره به ارزش میلیاردی ملک مورد نظر در شهرستان کرج گفت: با توجه به اینکه ردی از آخرین متهم فراری این باند به نام حجت (45 ساله) در دست نیست قاضی پرونده مجوز انتشار تصویر متهم را صادر کرده و از کسانی که از مخفیگاه او خبر دارند خواسته است اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055434 یا 51055513 در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

کد خبر 174380
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز