چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۰
۰ نفر

گروه حوادث: زن جوان با معرفی خود به‌عنوان دکتر و مدیرعامل یک شرکت بازرگانی، دست به کلاهبرداری 400میلیون تومانی از مشتریانش زد.

دستبند

با شکایت تعدادی از مالباختگان در اداره آگاهی اصفهان، کارآگاهان در جریان فعالیت زنی قرار گرفتند که به بهانه واردات برنج، شکر و اوره دست به کلاهبرداری میلیونی از چندین نفر زده بود. بررسی اظهارات شاکیان نشان می‌داد که تمامی آنها از طریق تبلیغات اینترنتی با سایتی آشنا شده‌اند که گرداننده آن زن جوانی بود. این زن که خود را دکتر معرفی می‌کرد، مدعی بود صاحب یک شرکت بازرگانی است و دست به وارادات عمده کالا می‌زند. او ادعا کرده بود با کمک رابطانی که دارد می‌تواند برنج، شکر و اوره را با قیمت پایینی وارد ایران کرده و به مشتریانش بفروشد.

مالباخته‌ها نیز با مشاهده سایت اینترنتی با زن جوان وارد معامله شده و با ثبت سفارش خرید عمده کالا، مبالغ هنگفتی به‌عنوان پیش پرداخت به‌حساب او واریز کرده بودند اما بعد از گذشت مدتی نه‌تنها از کالا خبری نشده بود، بلکه زن جوان هم به تماس‌های مشتریان پاسخ نمی‌داد.

مأموران که خود را در برابر کلاهبرداری حرفه‌ای می‌دیدند به استعلام نام شرکتی پرداختند که زن جوان مدعی بود مدیرعامل آن است، اما بررسی‌ها نشان می‌داد که چنین شرکتی وجود خارجی ندارد. طبق اطلاعات پلیس، مالباختگان تنها با اعتماد به یک سایت اینترنتی و باور کردن ادعاهای زنی که حتی او را از نزدیک ندیده بودند با وی وارد معامله شده و مبالغ هنگفتی به‌حساب او واریز کرده بودند.

پلیس که تنها راه دستگیری زن کلاهبردار را ردگیری سایت اینترنتی او می‌دانست، بررسی‌های خود را این بار در فضای مجازی آغاز کرد و بعد از مدتی سرانجام سرنخ‌هایی از کسی که این سایت را راه‌اندازی کرده بود به‌دست آمد. این فرد همان زن جوانی بود که خود را مدیرعامل شرکت بازرگانی معرفی کرده‌ و دست به کلاهبرداری از مشتریانش زده بود. با شناسایی محل زندگی زن جوان، کارآگاهان آنجا را محاصره و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند. متهم بعد از انتقال به اداره آگاهی مدعی شد که نه‌تنها دکتر نیست، بلکه تحصیلات بالایی هم ندارد و با راه‌اندازی یک سایت و تبلیغات اینترنتی دست به کلاهبرداری 400میلیون تومانی زده است. سرهنگ حسین زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبر به همشهری گفت: گرچه تا‌کنون شاکیان زیادی در این پرونده شناسایی شده‌اند اما احتمال می‌رود که این زن 27ساله از افراد دیگری هم با همین شگرد کلاهبرداری کرده باشد. به همین دلیل شاکیان احتمالی می‌توانند برای پیگیری پرونده خود از طریق شماره تلفن 2184333- 0311 با اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان اصفهان تماس بگیرند.

کد خبر 182815

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز