گروه حوادث: مرد کلاهبردار با فریب مسئولان بانکی در اصفهان به جای حواله 12میلیون تومانی، حواله‌ای به مبلغ 12میلیارد تومان گرفت و دست به یک کلاهبرداری بزرگ زد.

مدتی قبل نماینده حقوقی یکی از بانک‌های اصفهان با مراجعه به اداره آگاهی مدعی شد که مدیر یک شرکت بازرگانی با ترفندی خاص دست به کلاهبرداری میلیاردی از این بانک زده است. با این شکایت تحقیقات آغاز شد و کارآگاهان در بررسی‌های اولیه دریافتند که مدیرعامل شرکت بازرگانی مورد نظر با این ادعا که قصد واردات از کشور چین را دارد، به بانک مراجعه کرده و درخواست صدور حواله کرده است.

حواله‌ای که این مرد درخواست کرده بود 120میلیون ریال بود و کارمندان بانک نیز از وی خواسته بودند برای دریافت این حواله، مدارک لازم ازجمله ثبت سفارش را ارائه دهد.مدیرعامل شرکت مورد نظر در ادامه و پس از چندین بار مراجعه به بانک و ارائه ثبت‌سفارش با انجام کارهای متقلبانه و فریب کارمندان بانک، کاری کرد که آنها بی‌آنکه متوجه اشتباهشان شوند برای او حواله ارزی صادر کنند.

این در حالی بود که حواله صادر شده صدها برابر درخواست اولیه مدیرعامل شرکت بود. به این ترتیب وی توانست حواله‌ای از بانک دریافت کند که ارزش آن به جای 12میلیون تومان، 12میلیارد تومان بود. با به‌دست آمدن این اطلاعات، دستور بازداشت مدیرعامل شرکت صادر شد و مأموران وی را در یک عملیات غافلگیرانه بازداشت کردند. این مرد اما در بازجویی‌ها مدعی شد که وی قصد کلاهبرداری نداشته و این اشتباه کارمندان بانک بوده که به جای حواله 12میلیونی، حواله 12میلیاردی به او داده‌اند.

با اظهارات متهم، بررسی‌ها ادامه یافت و مأموران با جمع‌آوری آثار و مدارکی که در محل اقامت او وجود داشت، ثابت کردند که وی با انجام اقدامات متقلبانه و با استفاده از ترفندی زیرکانه کارمندان بانک را فریب داده و کاری کرده که آنها برای وی حواله میلیاردی صادر کنند و از این طریق از بانک کلاهبرداری کرده است.

به این ترتیب متهم که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت در ادامه بازجویی‌ها به نقشه کاملا ماهرانه‌اش برای کلاهبرداری میلیاردی اعتراف کرد و گفت: بعد از درخواست حواله 12میلیونی، مدعی شدم که قصد خرید کالا از چین را دارم. سپس با تغییر نامه‌ها و فریب کارمندان بانک، کاری کردم که آنها به حسابم در چین به جای مبلغ 12میلیون تومان، حواله‌ای به ارزش 12میلیارد تومان واریز کنند اما هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم که دستم رو شود. سرهنگ حسین زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبر گفت: با اقرار صریح این کلاهبردار و تکمیل شدن تحقیقات پرونده، وی به مقام قضایی معرفی و با صدور قراری 200 میلیارد تومانی روانه زندان شد.

کد خبر 179314
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز