چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۸
۰ نفر

تا حالا فکر کرده‌اید که خوب نیست مدرسه‌ها را در تابستان رها کنیم تا تنها بمانند؟ بعضی از افراد فکر می‌کنند باید در تعطیلات به مدرسه‌‌ها سر بزنیم و دستی به سر و گوششان بکشیم و تیمارشان کنیم.

هفته‌نامه‌ی همشهری دوچرخه شماره‌ی655

سال‌هاست طرح «هجرت 3» در مدرسه‌های کشور اجرا می‌شود.در این طرح، دانش‌آموزان دبیرستانی و هنرستانی به مدرسه‌ها می‌آیند و در پاک‌سازی و رنگ‌آمیزی مدرسه‌ها مشارکت دارند. بحث وضعیت روکش صندلی‌ها و نیمکت‌ها هم هست که باید آن‌ها را هم تعمیر کرد.

مجتبی حاجی‌زاده، رئیس اداره‌ی فرهنگی، هنری آموزش و پرورش شهر تهران درباره‌ی این طرح به خبرنگار دوچرخه می‌گوید:« طرح هجرت 3، دو مزیت دارد؛ هم خود دانش‌آموزان در زیباسازی و بهتر کردن واحد آموزشی خود مشارکت دارند و هم‌ اوقات فراغت خود را مفیدتر پر خواهند کرد.»

به نظر حاجی‌زاده«این طرح برای هنرجویان برخی از رشته‌های هنرستان بسیار مفیدتر است و نوعی کار آموزی برایشان به‌حساب می‌آید. مثلاً سیم‌کشی مدرسه‌ها و انجام کارهای عمرانی در مدرسه از جمله کارهای مفید برای این هنرجویان به‌شمار می‌آیند.یکی دیگر از فعالیت‌های دانش‌آموزان در این طرح، زیباسازی، شعارنویسی و شاداب سازی فضای مدرسه است.»

رئیس اداره‌ی فرهنگی، هنری آموزش و پرورش شهر تهران هم‌چنین می‌گوید:« در اردوهای جهادی این طرح، دانش‌آموزان مدرسه‌های تهران به مناطق محروم سفر می‌کنند و در کارهای عمرانی و زیباسازی مدرسه‌های آن مناطق کمک می‌کنند.»

او درباره‌ی طول مدت اجرای طرح می‌گوید:« این طرح در دو مرحله به اجرا درمی‌آید؛ قبل و بعد از ماه مبارک رمضان. مدت زمان آن هم 15 روز است. البته در این 15 روز یک اردوی فرهنگی هم برای دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.»

حاجی‌زاده اضافه می‌کند:«بسیج سازندگی، بسیج دانش‌آموزی، سازمان نوسازی مدارس کشور و آموزش و پرورش متولی این طرح هستند که در آن، هم دانش‌آموزان دختر و هم دانش‌آموزان پسر حضور خواهند داشت.»

  • پایگاه های تابستانی

یک خبر دیگر این‌که پایگاه‌های تابستانی در مدرسه‌ها فعال خواهند بود و مدرسه ها در تابستان تعطیل نیستند.

کلاس‌های تابستانی در هفت هفته برگزار می‌شود. هر هفته سه جلسه و اعضای این پایگاه‌های تابستانی می‌توانند از استخرها و مراکز ورزش و ...استفاده کنند.

پایگاه‌های تابستانی مخصوص همه‌ی پایه‌های تحصیلی است.

کد خبر 174504
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز