رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در بدترین دوران حیات خود بوده و رو به اضمحلال قرار گرفته است بر ضرورت پشتیبانی کشورهای اسلامی از دولت مردمی فلسطین تاکید کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه 15 اسفند(6 مارس) دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، وی در دیدار خالد مشعل رییس دفتر سیاسی جنبش حماس، خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی با پشتیبانی از دولت مورد حمایت مردم فلسطین می‌توانند نقش مهمی در موفقیت این دولت و شکست توطئه‌های دشمنان اسلام ایفا کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه "زمان تحقق وعده الهی نزدیک است"، اضافه کرد: نصر الهی که نتیجه مقاومت و ایمان ملت مظلوم فلسطین است بزودی به منصه ظهور خواهد رسید و مردم فلسطین با هوشمندی و حمایت از دولت منتخب خود زمینه آزادی قدس شریف و رهایی از بند رژیم پلید صهیونیستی را فراهم خواهند کرد.

احمدی‌نژاد وظیفه دولت فلسطین و جنبش حماس را در جلوگیری از درگیری داخلی در فلسطین بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: همانطور که هوشیاری جنبش‌های فلسطینی، فتنه و توطئه اخیر دشمنان مردم فلسطین را به ناکامی مبدل کرد، از این پس نیز گروههای فلسطینی باید با حفظ وحدت، مقاومت، توکل به خداوند و حفظ جوهر حرکت آرمانی ملت فلسطین، زمینه خروج صهیونیستها از خاک مقدس فلسطین را مهیا کنند تا زمانی برسد که حتی یک وجب از خاک فلسطین در اشغال نباشد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه "هر چه به هدف نهایی نزدیک تر شویم، کارها سخت تر می‌شود"، تصریح کرد: امروز توقع از دولت مردمی فلسطین بسیار بالا است و این دولت باید با استفاده از نیروهای پاک، اصیل، شجاع و مومن ضمن استمرار مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی، امور داخلی فلسطین را نیز با وجود کارشکنی صهیونیستها اداره کند.
خالد مشعل رییس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در این دیدار ضمن ارایه گزارشی از وضع سرزمینهای اشغالی به مشکلات ایجاد شده برای این جنبش پس از پیروزی در انتخابات سال گذشته میلادی اشاره کرد.

وی گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا با محاصره همه‌جانبه فلسطین و ایجاد جنگ تبلیغاتی علیه حماس و تدارک توطئه‌های متعدد در صدد ساقط کردن دولت مردمی فلسطین برآمدند که با پایداری و مقاومت فلسطینیان و حمایت دوستان ملت فلسطین، این توطئه‌ها ناکام ماند.

رئیس دفتر سیاسی حماس با تاکید مجدد بر مواضع اصولی این جنبش در دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین، به رسمیت نشناختن رژیم غاصب صهیونیستی و ادامه مقاومت تاکید کرد: حماس تلاش می‌کند با استقرار دولتی مقتدر، ضمن سازماندهی مقاومت، آرمانهای مردم فلسطین را محقق سازد.

کد خبر 17283

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز