گروه سیاسیک بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه ظهر روز شنبه 28 بهمن، وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد و سپس در نهاد ریاست جمهوری به صورت رسمی‌مورد استقبال محمود احمدی‌نژاد قرار گرفت.

روسای جمهوری اسلامی‌ایران و جمهوری عربی سوریه  پس از برگزاری مراسم استقبال رسمی‌در محل نهاد‌ ریاست‌جمهوری، دیدار و درباره آخرین وضع روابط دوجانبه، اوضاع منطقه‌ای و تحولات جهان اسلام گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. 

محمود احمدی‌نژاد در این دیدار تصریح کرد: کشورهای اسلامی‌باید با حفظ هوشیاری، وحدت و تدبیر از شکل‌گیری توطئه‌های جدید نظام سلطه از جمله ایجاد تفرقه میان مسلمانان جلوگیری کنند.

به گزارش دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد با اشاره به طرح‌های جدید آمریکا برای ایجاد تفرقه و فتنه میان مذاهب و اقوام اسلامی‌گفت: آنها با دامن‌زدن به اختلاف نظرها و با طرح‌های جدید که در ظاهر با دلسوزی و به نفع کشورهای منطقه است، قصد دارند وانمود کنند که در فکر ایجاد ثبات و امنیت در منطقه هستند، در حالی که با این طرح‌ها می‌خواهند موقعیت خود و صهیونیست‌ها را در منطقه تقویت و به کشورهای اسلامی‌ضربه وارد کنند.

بشار اسد نیز در این دیدار با اشاره به توانمندی‌ها وظرفیت‌های کشورهای اسلامی‌برای تلاش در راستای برقراری رفاه و ثبات و آرامش برای ملت‌های مسلمان تاکید کرد: گسترش و تعمیق روابط تهران – دمشق در حل مسائل جهان اسلام و رفاه و پیشرفت ملت‌های دو کشور نقش بسزایی دارد و سوریه خواستار استفاده از دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی‌ایران در عرصه‌های گوناگون است.

کد خبر 15995

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز