سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

گروه حوادث: دزدان لوازم داخل خودرو با مدارک به سرقت رفته از طعمه هایشان دست به سرقت محموله‌های آهن از باربری‌ها می‌زدند.

اعضای این باند در آخرین سرقت، شیشه خودروی پرادویی را شکستند و قصد داشتند محتویات داخل داشبورد را سرقت کنند که چشمشان به سوئیچ یدک خودرو در داشبورد افتاد. آنها نقشه‌شان را تغییر دادند و با استفاده از سوئیچ یدک، خودرو را به سرقت بردند و پا به فرار گذاشتند.

لحظاتی بعد وقتی صاحب پرادو متوجه شد خودرواش به سرقت رفته، ماجرا را به پلیس اطلاع داد و با مخابره مشخصات پرادوی سرقتی به تمامی تیم‌های گشتی پلیس، جست‌وجو برای پیدا کردن ردی از آن آغاز شد.چند روز بعد ماموران گشت آگاهی در بزرگراه آزادگان پرادوی سبز رنگی را دیدند که پلاک آن مخدوش بود. آنها شماره پلاک این خودرو را از مرکز استعلام کردند و وقتی خبر رسید خودرو سرقتی است و دستور توقیف آن صادر شده، به سرنشینان آن دستور ایست دادند.

داخل پرادو 3 مرد جوان نشسته بودند و راننده وقتی چشمش به خودروی پلیس افتاد پایش را روی پدال گاز گذاشت و فرار کرد. ماموران به تعقیب پرادوی سبز‌رنگ پرداختند و چندین‌بار دستور ایست دادند اما راننده قصد توقف نداشت و درحالی‌که دیوانه‌وار گاز می‌داد، قصد داشت هر طوری شده از دست پلیس فرار کند.

ماموران چند تیر هوایی شلیک کردند اما بازهم بی‌فایده بود. آنها این بار چرخ‌های پرادو را هدف قرار دادند و شروع به تیراندازی کردند که اصابت گلوله باعث پنچر شدن 2 لاستیک خودرو شد اما باز هم راننده دست بردار نبود و می‌خواست هر طوری شده به فرار ادامه دهد. خودروی پرادو درحالی‌که 2 لاستیکش کاملا از بین رفته بود و روی رینگ حرکت می‌کرد، با سرعت زیاد در بزرگراه آزادگان در حال فرار بود و در این میان به چند خودروی عبوری هم برخورد کرد اما باز هم توقف نکرد.

لحظاتی بعد، این خودرو به سمت یک جاده خاکی تغییر مسیر داد و به طرف اسلامشهر به فرار ادامه داد. ماموران که
سایه‌به سایه در تعقیب پرادو بودند باز هم شلیک کردند و یکی دیگر از لاستیک‌‌های خودرو نیز پنچر شد اما راننده همچنان به فرار ادامه می‌داد. در همین هنگام 2 واحد گشتی دیگر که از طریق بی‌سیم در جریان تعقیب و گریز قرار گرفته بودند به جمع ماموران اضافه شدند و راننده پرادو با دیدن این صحنه خودرو را متوقف کرد و به همراه 2 سرنشین دیگر خودرو از ماشین بیرون پرید تا با پای پیاده به فرار ادامه دهند اما تلاش آنها ثمری نداشت و هر سه متهم دستگیر شدند.

آنها که فرامرز، رامین و سعید نام دارند به خودروی پلیس انتقال یافتند و ماموران در بازرسی داخل پرادو، تعدادی مدارک شناسایی، کارت سوخت و کارت خودرو کشف کردند که به‌نظر می‌رسید متهمان آنها را دزدیده‌اند. با انتقال هر سه جوان تبهکار به اداره آگاهی معلوم شد که فرامرز و رامین 2 مجرم سابقه دار هستند که پیش از این نیز به اتهام سرقت مسلحانه خودروهای سنگین و حمل سلاح جنگی کلاش دستگیر و راهی زندان شده بودند، اما سعید جوان تبهکاری بود که بعد از سرقت مدارک شناسایی فردی به اسم ابراهیم از خودرواش، عکس خود را روی مدارک او چسبانده بود و خودش را با مشخصات وی معرفی می‌کرد.

ماموران که حدس می‌زدند سعید با استفاده از هویت جعلی قصد انجام کار مجرمانه‌ای را داشته، تحقیقات خود را ادامه دادند تا اینکه پی به راز دیگری بردند. آنها متوجه شدند که سعید با استفاده از مدارک شناسایی مالباخته، خود را راننده تریلی جا زده و با مراجعه به یکی از باربری‌ها، یک محموله ورق آهن به ارزش 30 میلیون تومان را بارگیری کرده و سپس آن را به سرقت برده است. با این اطلاعات وی تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: مدتی قبل با همدستی 2 نفر دیگر از دوستانم تصمیم به سرقت محموله‌های باری گرفتیم.

برای این کار اقدام به جعل بیمه نامه، کارت ماشین و کارت سلامت کردیم و سوار بر تریلی راهی باربری‌های مختلف می‌شدیم. در همه این باربری‌ها من با استفاده از مدارکی که مدتی قبل از داخل یک کامیون سرقت کرده بودم، خودم را ابراهیم معرفی می‌کردم و با جلب اعتماد مسئول باربری، اقدام به بارگیری محموله‌ها می‌کردیم.

به محض خارج شدن از آنجا نیز متواری می‌شدیم و از آنجا که تمامی مدارک و اسنادی که تحویل باربری داده بودیم جعلی بود، کسی نمی‌توانست ما را شناسایی کند. سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس اداره آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات سعید، 2 عضو دیگر این باند نیز دستگیر شدند و در ادامه معلوم شد که متهمان علاوه بر این سرقت‌ها، با ایجاد تصادف صوری اقدام به دزدیدن خودروها می‌کردند. وی ادامه داد: آنها در یکی از این سرقت‌ها با استفاده از زانتیا اقدام به تصادف صوری با یک پژو 206 کرده بودند و زمانی که راننده 206 برای بررسی میزان خسارت از خودرو پیاده شده بود، آن را به سرقت برده بودند.

سرهنگ محمدیان با بیان اینکه اعضای این باند به ده‌ها فقره سرقت لوازم داخل خودرو نیز اعتراف کردند، تصریح کرد: هم‌اکنون تحقیقات از متهمان دستگیر شده ادامه دارد و شاکیان احتمالی می‌توانند برای شناسایی آنها به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 170631
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز