دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

گروه حوادث: پلیس در تعقیب فردی است که با استفاده از دسته‌‌چک مسروقه اقدام به کلاهبرداری میلیونی از بازاریان کرده است.

 تحقیقات پلیس برای دستگیری متهم 26آذرماه سال گذشته و با شکایت مردی آغاز شد که مدعی بود دزدان به خودرواش دستبرد زده‌اند. این مرد در تشریح ماجرا به ماموران گفت: خودروی پرایدم را در میدان لطیفی پارک کرده بودم تا به سر کارم بروم اما وقتی برگشتم دیدم که در سمت شاگرد تخریب شده و سارقان کیف حاوی اسناد و مدارک و یک عدد دسته‌چک را ازداخل داشبورد ماشین سرقت کرده‌اند.

با شکایت این مرد تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان شروع و حساب‌های مالباخته هم مسدود شد اما پس از گذشت مدتی، تعدادی از فروشندگان محصولات غذایی در بازار تهران با مراجعه به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران عنوان کردند که در ازای فروش محصولات غذایی به شخصی به نام علی از وی چک بانکی گرفته بودند اما هنگامی که چک را به بانک برده‌اند متوجه شده‌اند که چک‌ها سرقتی بوده و حساب مورد نظر مسدود شده است.

با دریافت این شکایات، ماموران متوجه شدند چک‌ها متعلق به همان فردی است که مدتی قبل سارق ناشناس با تخریب در ماشینش، مدارک و دسته چک وی را از داخل داشبورد سرقت کرده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد که دزد ناشناس بعد از سرقت دسته چک و مدارک مالباخته، خود را به جای او معرفی کرده و بعد از راه اندازی مغازه‌ای در شمال تهران و جلب اعتماد بازاریان، با آنها وارد معامله شده است.

سپس در ازای خرید محموله‌های میلیونی به فروشندگان همان چک‌هایی را داده که از خودروی مالباخته سرقت کرده بود. با این اطلاعات ماموران راهی مغازه فرد کلاهبردار شدند اما او این محل را تخلیه کرده و ناپدید شده بود. تحقیقات نشان می‌داد که فرد کلاهبردار مغازه مورد نظر را برای مدت 2 ماه اجاره کرده بود و بعد از عملی کردن نقشه کلاهبرداری از فروشندگان مواد‌غذایی آنجا را ترک کرده و متواری شده بود. سرهنگ اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: با توجه به اینکه هنوز سرنخی از کلاهبردار سارق به دست نیامده ، قاضی پرونده مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره او را صادر کرده است و کسانی که از مخفیگاه وی خبر دارند می‌توانند اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن‌های 51055138 و 51055466 در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

کد خبر 171466
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز