دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۱
۰ نفر

گروه حوادث: دزدان نمایشگاه‌های اتومبیل و مغازه‌های کرج سه‌جوان پولدار بودند که با استفاده از خودروهای مدل بالا دست به سرقت می‌زدند.

اعضای این باند تنها انگیزه خود از این سرقت‌ها را هیجان و جنون عنوان کردند. اعضای این باند 14خرداد امسال و بعد از سرقت از یک نمایشگاه اتومبیل در کرج، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. صاحب نمایشگاه صبح روز بعد، زمانی که برای سرکشی از مغازه‌اش به آنجا رفته بود، با دیدن قفل‌ها و شیشه‌های شکسته شده نمایشگاه شوکه شد و با عجله وارد آنجا شد. او وقتی فهمید که دزدان نیمه‌های شب وارد مغازه‌اش شده‌اند و بعد از سرقت ضبط و پخش تمامی ماشین‌های موجود در نمایشگاه متواری شده‌اند، با پلیس تماس گرفت و ماجرا را گزارش کرد.

خودروهای مدل بالا

با شروع تحقیقات پلیسی، مأموران راهی محل سرقت شدند و جست‌وجو برای یافتن سرنخی از دزدان را آغاز کردند. آنها به تحقیق از همسایه‌ها و شاهدان احتمالی پرداختند و در این میان متوجه شدند که دزدان سوار بر خودروهای ماکسیما و زانتیا خود را به نمایشگاه رسانده و بعد از شکستن قفل و شیشه‌ها وارد آنجا شده و دست به سرقت زده‌اند.

هنوز چند روز از ماجرای این سرقت نگذشته بود که کارآگاهان در جریان دستبرد به چند مغازه دیگر هم قرار گرفتند؛ سرقت‌هایی که همه آنها با یک شگرد صورت گرفته بودند و در جریان آنها، دزدان بعد از شکستن قفل و شیشه‌های مغازه‌ها وارد آنجا شده و اشیای باارزش اما کم حجم را دزدیده بودند. آنچه در این مرحله از تحقیقات توجه پلیس را جلب کرد این بود که در همه سرقت‌ها ردی از خودروهای ماکسیما و زانتیا دیده می‌شد و این یعنی اینکه تمامی این سرقت‌ها از سوی یک باند صورت گرفته‌بودند.

دزدان پولدار

ماموران با حضور در محل‌های سرقت و انجام تحقیقات تخصصی مشخصات کامل یکی از خودروهای دزدان را به‌دست آوردند. استعلام این مشخصات نشان می‌داد که صاحب خودروی مدل بالا اهل یکی از شهرهای غربی کشور است. تیم تحقیق با دریافت نیابت قضایی راهی این شهر شد و در بررسی‌های انجام شده محل زندگی صاحب خودرو را شناسایی کرد.

این محل زیرنظر گرفته شد و مأموران با دیدن دو خودروی ماکسیما و زانتیا در آنجا مطمئن شدند که خانه مورد نظر مخفیگاه دزدان مغازه‌های کرج است. 21خردادماه، زمانی که مأموران اطمینان یافتند تمامی سارقان در این خانه حضور دارند وارد آنجا شدند اما دزدان با کمک دیگر ساکنان خانه پا به فرار گذاشتند. فرار آنها خیلی طول نکشید و بعد از شلیک چند تیر هوایی هر سه سارق حرفه‌ای دستگیر شدند و به کرج انتقال یافتند.

سرهنگ خیرخواهان، رئیس پلیس کرج با بیان این خبر گفت: هر سه متهم بعد از انتقال به کلانتری مهرویلا به سرقت از مغازه‌ها با استفاده از خودروهای مدل بالا اعتراف کردند و مدعی شدند که در همه سرقت‌ها اموال کم حجم اما باارزش را می‌دزدیدند. وی افزود: آنچه در این میان جالب توجه است اینکه تمامی اعضای این باند وضعیت مالی بسیار خوبی دارند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که خانواده‌های آنها از افراد ثروتمند شهرشان هستند و این سه جوان فقط به خاطر هیجان و جنون سرقت وارد کارهای خلاف شده و دست به دزدی می‌زدند.

سرهنگ خیرخواهان تصریح کرد: اعضای این باند تمامی سرقت‌های خود را در روزهای تعطیل و در نیمه‌های شب انجام می‌دادند و تصور می‌کردند که با این کار هیچ ردی از خودشان بر جا نمی‌گذارند.

به گفته وی، تا‌کنون تعدادی از مالباختگان شناسایی شده‌اند و تحقیقات جهت شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد. رئیس پلیس کرج به مغازه‌داران توصیه کرد واحد صنفی خود را به لوازم ایمنی و ضد‌سرقت مجهز کنند چرا که اعضای این باند مغازه‌های مورد نظرشان را طوری انتخاب می‌کردند که از نظر ایمنی، کمترین تجهیزات را داشته باشند.

کد خبر 174376
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز