گروه حوادث: چهار بچه محل برای تفریح راهی یکی از شهرهای شمالی کشور شدند اما در بین راه تصمیم گرفتند برای تأمین مخارج سفر دست به زورگیری بزنند.

بامداد 10تیرماه امسال، مأموران گشت پلیس در جاده مخصوص کرج جوانی را دیدند که وحشتزده فریاد می‌زد: «دزد، دزد.» مأموران به تحقیق از مرد جوان پرداختند و او مدعی شد که دقایقی قبل سرنشینان یک خودروی پراید نقره‌ای با تهدید چاقو همه پول‌هایش را سرقت کرده‌اند. وی گفت: حوالی میدان آزادی منتظر تاکسی بودم که یک پراید نقره‌ای که چهارسرنشین داشت مقابلم توقف کرد.

وقتی مقصدم را گفتم، راننده خواست سوار شوم اما قبل از آن یکی از دو نفری که روی صندلی عقب نشسته بودند از ماشین خارج شد و گفت که زودتر پیاده می‌شود. من هم حرفش را باور کردم و سوار ماشین شدم و بین دو جوانی که در قسمت عقب ماشین نشسته بودند، قرار گرفتم. بعد از چند دقیقه، هنوز به مقصد نرسیده بودیم که ناگهان دو پسر جوان به من حمله کردند و یکی از آنها جسم تیزی را که حدس‌زدم چاقو است، زیر گلویم گذاشت. او فریاد زد که همه پول‌هایم را در اختیارش قرار دهم و من هم از ترس جانم این کار را انجام دادم. آنها پس از سرقت پول‌ها، ساعت، تلفن همراه و کارت عابربانکم به‌همراه رمزش، مرا از ماشین به بیرون پرت کردند و پا به فرار گذاشتند.

دستگیری زودهنگام

مأموران بعد از دریافت مشخصات خودروی سارقان، این مشخصات را به تمامی تیم‌های گشتی مخابره کردند و جست‌وجو برای دستگیری سارقان زورگیر آغاز شد. ساعتی بعد خودروی پراید نقره‌ای که به سمت کرج در حرکت بود توسط یکی از تیم‌های گشتی شناسایی شد و مأموران به راننده دستور ایست دادند. بعد از توقف خودرو، هر چهار سرنشین آن دستگیر شدند و مأموران در بازرسی داخل ماشین اموال به سرقت رفته از شاکی را کشف کردند. با انتقال متهمان به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران، هر چهار نفر آنها از سوی شاکی شناسایی شدند و وقتی دیدند دستشان رو شده به زورگیری از او اعتراف کردند.

سرقت با سیخ کباب

یکی از سارقان در تشریح ماجرا گفت: یک روز قبل، یکی از دوستانم با من تماس گرفت و گفت که می‌خواهد برای تفریح به یکی از شهرهای شمالی کشور برود. او می‌گفت که دوست ندارد به تنهایی راهی این سفر شود و خواست من هم با او بروم. من هم ماجرا را برای دو نفر دیگر از بچه‌محل‌هایمان تعریف کردم و قرار شد چهار نفری راهی شمال شویم.وی ادامه داد: پس از گذاشتن قرار و تهیه مقداری مواد غذایی، به سمت جاده چالوس به راه افتادیم.

چون برای تفریح در آنجا نیاز به پول داشتیم، تصمیم گرفتیم هزینه سفرمان را با زورگیری تأمین کنیم. این بود که در نقش مسافرکش ظاهر شدیم و بعد از سوار کردن جوانی که قصد رفتن به شهریار را داشت، با تهدید همه پول‌ها و اموال باارزش او را سرقت کردیم. ما برای تهدید طعمه‌مان از یک سیخ کباب به جای چاقو استفاده کردیم و در این سرقت فقط 20هزارتومان نصیبمان شد و دقایقی بعد از سرقت هم دستگیر شدیم.

بعد از اعترافات متهم و همدستانش برای تمامی آنها قرار قانونی صادر شد و هر چهار متهم در اختیار اداره آگاهی قرار گرفتند. سرهنگ علی‌اکبر اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: اعترافات متهمان در حالی صورت می‌گیرد که با توجه به وقوع ده‌ها فقره سرقت مشابه در مناطق غرب و جنوب غرب تهران، این احتمال وجود دارد که اعضای این باند سرقت‌های دیگری هم مرتکب شده باشند، به همین دلیل از کسانی که با این شگرد و از سوی سرنشینان یک پراید نقره‌ای هدف زورگیری قرار گرفته‌اند درخواست می‌شود برای شناسایی متهمان به پایگاه پنجم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

کد خبر 176524
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز