دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۱
۰ نفر

گروه حوادث: دزدان طلافروشی‌های تهران و چند شهر دیگر، 3زن بودند که به بهانه خرید قدم به مغازه‌های مورد نظرشان گذاشته و نقشه سرقت را عملی می‌کردند.

تحقیقات پلیس برای دستگیری اعضای این باند زمانی آغاز شد که ماموران پلیس آگاهی تهران با شکایت‌های متعددی در زمینه سرقت از طلافروشی‌ها روبه‌رو شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد متهمان 2زن جوان و یک زن سالخورده هستند که به بهانه خرید سرویس طلا وارد طلافروشی می‌شوند و با شگردی شبیه تردستی، دست به سرقت می‌زنند.

یکی از مالباختگان در تشریح ماجرای سرقت به ماموران گفت: در مغازه‌ام نشسته بودم که 3زن وارد شدند. آنها می‌گفتند که می‌خواهند مقدار زیادی طلا بخرند. من هم هر سرویسی را می‌گفتند در اختیارشان قرار می‌دادم تا آن را مقابل آینه امتحان کنند. آنها 45دقیقه در مغازه‌ام بودند و در این مدت طلاهای زیادی را امتحان کردند اما در نهایت گفتند که هیچ‌کدام را پسند نکرده‌اند و از مغازه خارج شدند. وقتی رفتند، مشغول گذاشتن طلاها سر جایشان شدم که متوجه شدم یک دسته النگو به ارزش تقریبی 16میلیون تومان ناپدید شده است.

همه جا را گشتم اما اثری از النگوها نبود. با عجله از مغازه خارج شدم ولی هر سه‌زن سارق ناپدید شده بودند. آنها زمانی که مشغول امتحان کردن طلاها بودند، با شگردی شبیه تردستی، النگوها را سرقت کرده بودند و این در حالی بود که من اصلا متوجه سرقت نشده بودم. درحالی‌که دیگر شاکیان هم اظهارات مشابهی را مطرح می‌کردند ماموران متوجه شدند تعدادی از طلافروشی‌هایی که مورد دستبرد قرار گرفته بودند مجهز به دوربین مداربسته هستند. با بررسی فیلم‌های ضبط شده، تصاویری به دست آمد که نشان می‌داد سارقان با سوء استفاده از غفلت صاحب طلافروشی و با شگردی کاملا حرفه‌ای طلاها را سرقت کرده و داخل لباس‌هایشان مخفی کرده بودند.

دستگیری

ماموران که تصاویر متهمان را به دست آورده بودند، موفق شدند یکی از آنها به نام مهری را شناسایی کنند. محل زندگی این زن 40ساله در ورامین محاصره و او در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. مهری بعد از انتقال به اداره آگاهی و دیدن تصویرش در فیلم‌های ضبط شده، لب به اعتراف گشود و مدعی شد که سرقت‌ها را با همدستی یک مادر و دختر 60 و 25 ساله به نام‌های پوران و هما انجام می‌داده است.

فرار از پایتخت

کارآگاهان در بازجویی از مهری نشانی محل زندگی مادر و دختر سارق را شناسایی کردند اما آنها که از دستگیری همدستشان با خبر شده بودند، این محل را ترک کرده و بدون بر جا گذاشتن ردی از خود ناپدید شده بودند. درحالی‌که جست‌وجو برای دستگیری این دو متهم ادامه داشت از دیگر شهرها خبر رسید که سرقت‌های مشابهی از طلافروشی‌های آنجا صورت گرفته است.

ماموران با بررسی تصاویر ضبط شده از صحنه سرقت‌ها متوجه شدند که سارقان همان مادر و دختر تحت تعقیب هستند که بعد از فرار از تهران، راهی شهرهای دیگر شده و در آنجا به سرقت‌هایشان ادامه می‌دهند. تحقیقات نشان می‌داد که هما و مادرش از چند طلافروشی در بابلسر، مشهد، قم، اصفهان و شاهین شهر سرقت کرده‌اند. ماموران متوجه شدند که این مادر و دختر برای اینکه دستگیر نشوند، هر هفته در یک شهر می‌مانند و بعد مخفیگاهشان را تغییر می‌دهند و راهی شهری دیگر می‌شوند.

درحالی‌که تلاش برای دستگیری متهمان ادامه داشت، ماموران متوجه شدند که هما به تازگی به کرج برگشته و در آپارتمانی در شاهین‌شهر مخفی شده است. ماموران این محل را محاصره کردند و با ورود به آنجا، دختر جوان را به دام انداختند. متهم به اداره آگاهی منتقل شد و در بازجویی‌ها به سرقت از طلافروشی‌ها با همدستی مادرش و مهری اعتراف کرد.

سرهنگ غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: 2متهم پرونده در حالی دستگیر شده‌اند که سردسته 60 ساله این باند یعنی پوران همچنان فراری است. وی ادامه داد: قاضی پرونده با صدور مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره متهمان از شاکیان احتمالی خواست برای طرح شکایت از آنها به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند. وی همچنین از کسانی که از مخفیگاه سردسته فراری باند خبر دارند خواست اطلاعات خود را از طریق شماره های تماس 51055390یا 51055391 در اختیار کارآگاهان قرار دهند.

کد خبر 170443
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز