مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

گروه شهری: با نصب تابلوهای اطلاع‌رسان، میزان آلودگی هوا و صدا به‌صورت لحظه‌ای به شهروندان اعلام می‌شود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: تصمیم داریم از این پس به‌صورت لحظه‌ای در سطح شهر تهران به شهروندان اطلاع دهیم میزان آلودگی هوا و صدای هر منطقه چقدر است و سلامت آنها هر روز در چه وضعیتی قرار دارد.
به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، یوسف رشیدی افزود: با نصب 22 نمایشگر آلودگی هوا و صدا در تمام مناطق شهر تهران، اطلاعات دقیق و کارشناسی میزان آلودگی هوا و صدا در هر منطقه را صادقانه در اختیار افکار عمومی قرار داده و به اطلاع مردم می‌رسانیم.

رشیدی تصریح کرد: با نصب این تابلوها و اطلاع‌رسانی بموقع بستری فراهم می‌شود تا شهروندان از میزان آلودگی هوا مطلع شده و از سفرهای غیرضروری در روزهای آلوده‌تر خودداری کنند و به این ترتیب کمتر دچار آسیب‌ها و بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا شوند. وی اضافه کرد: اگر شهروندان به‌صورت دقیق بدانند میزان آلودگی نقاط مختلف شهر در هر ساعت از شبانه روز چه مقدار است، تا حد امکان سعی می‌کنند که در آن ساعات کمتر تردد نمایند که همین موضوع می‌تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کند.

رشیدی گفت: «فرهنگسازی‌» و «اطلاع‌رسانی» 2 رویکرد کلیدی حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در بحث آلودگی هوا محسوب می‌شوند و به‌نظر می‌رسد بهترین راه حل مبارزه با هر مشکلی، شناخت مشکل از طریق شناساندن آن به مردم است.مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان خاطرنشان کرد: به این منظور از هر نوع تجهیزات و فناوری که کمک کند تا این امر محقق شود، استفاده کاربردی خواهد شد و نصب 22 تابلوی اعلام وضعیت آلودگی هوا و صدا در 22 منطقه تهران نیز با این هدف در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 166423
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز