گروه شهری: رئیس کمیته محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: بسیاری از مشکلات آلودگی هوای شهر تهران ناشی از عدم‌رعایت استاندارد بنزین و آزبست ناشی از خودروهاست.

معصومه ابتکار در نشستی با مدیران و دبیران شورایاری محله‌های منطقه 5 که در راستای بررسی شاخصه‌های زیست‌محیطی منطقه 5 برگزار شد، گفت: به لحاظ فقدان نظارت مؤسسه استاندارد برحذف آزبست از لنت ترمزخودروها و همچنین عدم‌رعایت استاندارد در بنزین، غلظت آلاینده‌های هوای تهران چندین برابر استانداردهای جهانی است. وی آلودگی نوری را از دیگر مشکلات زیست‌محیطی کلانشهرها برشمرد و گفت: یکسان‌سازی‌ و استانداردسازی روشنایی بوستان‌ها و معابر و حذف نورهای اضافی ازدیگر مباحث مورد توجه در شورای اسلامی شهر تهران است.

ابتکار افزود: با توجه به شرایط جمعیتی، اقتصادی، آلودگی‌های صوتی، هوا وخطرات زیست‌محیطی که شهر را تهدید می‌کند دستیابی به محیط‌زیست مطلوب و بهبود کیفیت زندگی یکی از اهداف نهایی و رویکردهای شورای شهر است و همواره بر تعامل و همکاری تمام دستگاه‌ها، نهادها و مردم در حفظ محیط‌زیست شهر تهران تاکید دارد.

ابتکار در ادامه با اشاره به اینکه منطقه 5 تهران از شاخص‌های زیست‌محیطی مناسب برخوردار است، گفت: توسعه فضای سبز بدنه بزرگراه‌ها، احداث بوستان جوانمردان و ساماندهی رود دره کن ازجمله اقدامات مؤثر در جهت حفظ و احیای منابع طبیعی در غرب پایتخت است.

سعید طلوعی، شهردار منطقه 5 هم دراین نشست با بیان اینکه اقدامات مؤثری در مباحث زیست‌محیطی در منطقه5 صورت گرفته است، افزود: ساماندهی رودخانه کن، افزایش سرانه فضای سبز منطقه به 24 مترمربع، راه‌اندازی مسیرهای دوچرخه و توسعه حمل و نقل عمومی بخشی از فعالیت‌ها و توجه منطقه در مباحث زیست‌محیطی است.

کد خبر 169218
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز