گروه شهری: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از رئیس قوه قضاییه خواست تا به موضوع آلودگی هوای تهران وارد شود.

حسن تأمینی ضمن تأکید بر الزام دولت نسبت به اجرای تعهداتش در بحث آلودگی هوا گفت: اگر دولت به قوانین پایبند بود و اعتبارات حمل‌ونقل عمومی ازجمله متروی تهران را پرداخت می‌کرد، بخشی از مشکلات کنونی حل و فصل می‌شد. تأمینی اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی از وزارت صنعت و معدن گرفته تا وزارت بهداشت و درمان و از سازمان حفاظت محیط‌زیست گرفته تا خودروسازان در موضوع آلودگی هوای تهران مسئول هستند. وی با اشاره به گزارش اخیر کمیسیون اصل90 در مورد مقصران آلودگی هوای تهران که در صحن مجلس خوانده شد، گفت: این کمیسیون باید از رئیس قوه قضاییه بخواهد تا برای آلودگی هوا و عدم‌اجرای قوانین موجود توسط نهادهای ذیربط فکر عاجلی بکند.

وی خواستار پاسخگویی وزارتخانه‌های مرتبط در مورد تولید خودروهای غیراستاندارد و افزایش آلودگی هوا شد و افزود: مقاومت برخی مسئولان وزارت بهداشت و درمان در عدم‌پذیرش افزایش آمار مرگ و میر در تهران در زمان افزایش آلودگی هوا جای انتقاد دارد، چرا که آمار مرگ و میر بیماران قلبی و ریوی همزمان با تشدید آلودگی هوا افزایش می‌یابد. تأمینی خاطرنشان کرد: در شهرهای چین و ژاپن و نیز در پایتخت مکزیک که در گذشته بسیار آلوده بودند و 5‌سال بعد از کشور ما موضوع مبارزه با آلودگی هوا را شروع کردند، موفق شدند به‌دلیل برخورداری از مدیریت واحد به هوای پاک برسند اما ما هنوز از برنامه‌های خود در این باره عقب هستیم.

کد خبر 165599
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز