چهارشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بار دیگر با وجود ادامه سرکوب‌ها، شعار مرگ بر آل خلیفه و آل سعود در بحرین طنین انداز شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، تظاهرات ضدحکومتی در بحرین همچنان ادامه دارد.

این درحالی است که حکومت بحرین به سرکوب گسترده معترضان با حمایت نظامیان عربستان سعودی ادامه می‌دهد. نیروهای حکومت بحرین با استفاده از گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور سمی به معترضان حمله می کنند.

اما مردم بحرین حاضر نیستند از تظاهرات خود دست بکشند و این تظاهرات به سراسر کشور کشیده است. مردم بحرین درمقابل سرکوبهای خونین حکومت بحرین ایستاده اند. روز گذشته نیز بحرین صحنه برپایی تظاهرات و درگیری با نیروهای امنیتی بود. معترضان بحرینی شعار «الله اکبر» سر می‌دادند.

شعار دیگر مردم بحرین « مرگ بر آل خلیفه» بود. مردم بحرین شعار می دادند « مرگ بر آل سعود». قیام مردم بحرین در اواسط ماه فوریه سال گذشته آغاز شد و همچنان ادامه دارد. عربستان سعودی نیروهای نظامی خود را به بحرین اعزام کرده است تا به حکومت بحرین در سرکوب معترضان کمک کند. در یک سال گذشته دهها نفر از مردم بحرین در تظاهرات و زندانها شکنجه و کشته شده اند. صدها نفر نیز دستگیر شده اند.

نیروهای بحرین با پشتیبانی نظامیان عربستان سعودی از هیچ اقدامی برای سرکوب تظاهرات آرام مردم فروگذار نبوده اند. چندین نفر از مردم بحرین به علت استنشاق گازهای اشک آور سمی جانشان را از دست داده اند. آمریکا و انگلیس این گلوله های حاوی گاز اشک آور را در اختیار حکومت بحرین قرار داده اند.

سازمانهای فعال در زمینه دفاع از حقوق بشر در سطح بین المللی از اقدامات رژیم بحرین در سرکوب معترضان به شدت ابراز نگرانی کرده اند. این درحالی است که آمریکا که خودش را مدافع دفاع از دموکراسی و حقوق بشر می خواند، از تحولات کنونی در این جزیره کوچک خلیج فارس چشم پوشی کرده است. البته باید توجه داشت که پایگاه یگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین قرار دارد و طبیعی است که آمریکا بخواهد از حکومت بحرین حمایت کند

کد خبر 164001
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز