همشهری آنلاین: جنبش آزادیبخش بحرین همزمان با ایام سالگرد اعتراضات مردمی در این شیخ نشین حاشیه خلیج فارس، اعلام کرد: انقلاب مردم بحرین به رغم سرکوب های وحشیانه رژیم، همچنان با قدرت ادامه دارد.

یک سخنگوی این جنبش در لندن به ایرنا گفت: رژیم بحرین در ایام سالگر انقلاب مردم با استفاده گسترده از گازهای شیمیایی و اشک آور به حملات خود علیه معترضان ادامه داد، به این امید که بتواند خواسته های مشروع مردم را برای ایجاد تغییر در کشور، سرکوب کند.

وی افزود: دستگیری های خودسرانه، شکنجه و زندان، تبلیغات منفی علیه انقلابیون و جلوگیری از ورود روزنامه نگاران آزاد و بی طرف به داخل کشور، نتوانسته است در اراده مردم بحرین برای ایجاد تغییرات واقعی خللی وارد کند.

'مردم بحرین فقط یک راه در پیش روی خود دارند و آن هم این است که با استفاده از همه راههای مسالمت آمیز و مشروع این دیکتاتوری موروثی را پایین بکشند.'

این سخنگو اظهارداشت: نخستین سالگرد انقلاب مردم بحرین هفته گذشته با برگزاری مراسم ها و تجمعات اعتراضی متعدد در سراسر کشور برگزار شد و جوانان عضو ائتلاف '14 فوریه' به رغم محدودیت های شدید، توانستند انرژی مضاعفی را به اعتراضات ضد دولتی ببخشند.

وی گفت: همزمان رژیم آل خلیفه که از سوی نیروهای اشغالگر عربستان سعودی حمایت می شود با پیش بینی تشدید اعتراضات در ایام سالگرد انقلاب، همه امکانات خود را برای سرکوب مردم به کار گرفت.

''رژیم آل خلیفه در این راه از کمک و مشاوره دو افسر ارشد پلیس آمریکا و انگلیس به نام های 'جان تیمونی' فرمانده سابق پلیس میامی و 'جان ییتس' معاون سابق پلیس لندن نیز بهره می برد.''

بر اساس اعلام جنبش آزادیبخش بحرین، در جریان اعتراضات هفته گذشته مردم بحرین دست کم سه نفر کشته و تعداد دیگری مجروح و دستگیر شدند.

این تشکل مخالف دولت بحرین نام کشته شدگان را 'حسین محمد البقالی' 19 ساله، 'علی عبدالهادی مشیمع' و 'فاضل المتروک' اعلام کرده است.

سخنگوی جنبش آزادیبخش بحرین افزود: طی هفته گذشته علاوه بر ممانعت از ورود خبرنگاران مستقل به بحرین، تعدادی از فعالان مدنی بحرینی و خارجی نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و برخی از آنان بلافاصله از کشور اخراج شدند.

وی گفت: در مجموع طی یک سال گذشته حدود 70 نفر از معترضان بحرین کشته شده اند.

کد خبر 160849
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز